Overslaan en naar de inhoud gaan

Slimme PR-actie van Mars, het zet terugroeprepen om in energie

Biogas uit candybars
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het is op zijn  minst een vondst te noemen: de wijze waarop Mars een recall van zijn  repen omzet in PR die nog aansluit bij de merkbelofte ook. Het snoepconcern maakt biogas van zijn teruggeroepen repen waarin mogelijk plastic zat, maakte het vanochtend bekend.

related partner content for mobile comes here

Vernietigd

In februari moest Mars in tientallen landen zijn repen uit de schappen halen nadat in Duitsland een klant een stukje plastic in zijn Mars vond. De oorzaak bleek de fabriek in Veghel te zijn. De terugroepactie kostte de snoepfabrikant miljoenen, en bovendien moesten de ingenomen repen ook nog eens verwerkt of vernietigd worden.

Beter plan

Aanvankelijk zou het worden omgezet in veevoer, maar Mars had een beter plan, zo legde Roel Govers, woordvoerder van Mars, vanochtend uit op BNR Nieuwsradio: ‘We zijn begonnen met het vernietigen van de teruggeroepen repen en dat doen we door middel van vergisting en dan krijg je biomassa.’

Principekwestie

‘Mars geeft je energie’, de slogan waarmee het merk zich jarenlang jongeren richtte, is daarmee tot waarheid gekomen. Rijk wordt het er niet van. ‘Het kost ons zelfs behoorlijk wat geld’, mocht Govers tegen BNR zeggen. ‘Maar de repen weggooien staat haaks op onze principes.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in