Overslaan en naar de inhoud gaan

Rabobankieren via de tv

Begin volgend jaar introduceert Rabobank bankieren via de tv.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Rabobank denkt dat bankieren hierdoor nog leuker gaat worden. 'We worden een soort film', zei Rabobestuurslid Piet van Schijndel maandag bij de presentatie van .

related partner content for mobile comes here

Hij schetste een toekomst waarin de bank dagelijks beursnieuws uitzendt, tijdens de Tour de France interviews met wielrenners op internet en tv zet en - in een later stadium - de klant via tv kan praten met zijn bankadviseur.

Hij ziet dit soort filmpjes dan ook als een alternatief voor tv-reclame, waarvan de effectiviteit naar eigen zeggen steeds minder wordt.

Een kwart eeuw geleden bezochten nog 250 miljoen klanten een van de ruim twaalfhonderd bankkantoren.

Het aantal bankbezoeken is nu verwaarloosbaar, in vergelijking met de 400 miljoen contacten via internet en telefoon. Televisie, een medium met meer emotie, moet de bank weer meer persoonlijkheid geven.

Over onderwerpen als hypotheken, de levensloopregeling en het zorgstelsel heeft Rabo interactieve video's gemaakt.

Rabo-klanten moeten wel een set-topbox hebben, waarmee je digitale tv kunt ontvangen.

Van Schijndel verwacht dat het aantal rekeninghouders met zo'n kastje volgend jaar sterk zal groeien.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in