Overslaan en naar de inhoud gaan

Peking eend met zure druiven

Al jaren lopen voornamelijk Westerse regeringen en bedrijven te hoop tegen het gebrek aan merkenbescherming in China. Iedereen die ooit een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het aanpakken van deze handel is onbegonnen werk. Het gaat om schimmige handelaren die even snel hun spullen oppakken en verdwijnen als ze ergens anders weer beginnen.

related partner content for mobile comes here

Inmiddels zijn er onder zware internationale druk (het was een voorwaarde voor China's felbegeerde WTO-lidmaatschap) wetten gekomen tegen dit soort praktijken, maar ook dat haalt niet veel uit. De Chinese justitie is niet de meest efficiente op Aarde, en een rechtszaak aanspannen is een lijdenweg met onzekere uitkomst.

Dat maakt het extra zuur dat Louis Vuitton gisteren een .

Wie de onverlaat was? Het Carrefour-filiaal in Shanghai. In een stad waar dagelijks op straat vele tienduizenden vervalsingen van eigenaar verwisselen, moet de hypermarktketen aan Louis Vuitton nu als eerste Y300.000 (zo'n 30.000 Euro) betalen voor het in de schappen hebben van 37 neptasjes.

Zoals de oude Chinese zegswijs luidt: life ain't always fair for a sitting duck.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in