Overslaan en naar de inhoud gaan

NOM Mediamerken: Sanoma sterk in print- en online bereik

De nieuwe NOM Mediamerken 2018-IV is gepubliceerd. Sanoma scoort hoog op zowel online- als print bereik
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

NOM Mediamerken 2018-IV behelst een fusie tussen de NOM Print Monitor en de NOBO-bereiksdata van websites en apps. Dit geeft o.a. inzicht in het aandeel van print en het aandeel van digitaal binnen het gecombineerde merkbereik. NOM Mediamerken wordt ieder kwartaal geactualiseerd.

related partner content for mobile comes here

Merkbereik

NOM Mediamerken 2018-IV bevat alle printbereiksdata van NPM 2018-IV (Q4-2017 t/m Q3-2018) en het bereik van digitale merken van printpublishers uit NOBO Q3 2018. Tevens is er merkbereik opgenomen voor merken die zowel een print als een digitale component hebben. Merkbereik betreft het netto maandbereik van print en online samen (weektitels worden hiervoor 4x ingeschakeld en maandtitels worden hiervoor 1x ingeschakeld).

Als we kijken naar de betaalde tijdschriftmerken binnen het NOM merkbereik dan ziet de top 5 er als volgt uit o.b.v. het merkbereik:

1. Libelle (3,4 miljoen)
2. LINDA. (2,6 miljoen)
3. Vrouw (2,4 miljoen)
4. Donald Duck (2,3 miljoen)
5. Autoweek (2,2 miljoen)

Sanoma bereik

Sanoma bereikt met haar print- en online titels 11,5 miljoen mensen per maand, dit is 79,3% van de Nederlandse bevolking (13 jaar en ouder). Sanoma bereikt 6,1 miljoen vrouwen (83,3% van alle Nederlandse vrouwen, 13+) en 5,4 miljoen mannen (75,4% van de alle Nederlandse mannen, 13+).

De top 5 Sanoma merken met het grootste merkbereik zijn:

1. NU.nl (7 miljoen)
2. Startpagina (3,8 miljoen)
3. Libelle (3,4 miljoen)
4. LINDA. (2,6 miljoen)
5. Donald Duck (2,3 miljoen)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in