NOCNSF en sponsors praten over reclame-uitingen


Tijdens de Spelen in Salt Lake City kwam KNSB-sponsor Aegon in aanvaring met de sportkoepel over een advertentie waarin een foto van Jochem Uytdehaage was gebruikt. De reclame-uitingen tijdens de Spelen zijn op last van het Internationaal Olympisch Comité (IOC) en NOCNSF sterk beperkt. Aegon mag als geldschieter vier jaar lang Uytdehaage in elke advertentie gebruiken, maar tijdens de Spelen gelden andere regels. Naar aanleiding van de bewuste advertentie ontving Aegon een brief van de advocaat van NOCNSF, waarin de sportkoepel waarschuwt dat Uytdehaage en ook Renate Groenewold uitgesloten kunnen worden van deelname aan de Spelen. ‘Het is de strengste en laatste maatregel van het IOC om een sporter uit het toernooi te halen, maar wij wilden Aegon wel op dat gevaar wijzen', aldus woordvoerster Nathalie Smeeman van NOCNSF. Jan Driessen, directeur communicatie van Aegon, vindt nog steeds dat zijn werkgever binnen de afgesproken regels heeft gehandeld. De foto van Uytdehaage was van het EK in Erfurt, niet van de Spelen. Daarmee bleef de verzekeraar in zijn ogen binnen de grenzen. NOCNSF vindt van niet en interpreteert de regels dus op andere wijze. ‘Om te voorkomen dat dit nogmaals gebeurt, moeten we zorgen dat die afspraken helder en eenduidig worden', meent Driessen. NOCNSF gaat nu met alle sponsors evalueren. Als blijkt dat bepaalde afspraken niet duidelijk genoeg zijn, worden die aangepast (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid