Overslaan en naar de inhoud gaan

Neuken Liqueur in strijd met de goede smaak volgens RCC

De naam past niet bij verantwoorde alcoholmarketing.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA) en de brancheorganisatie voor gedistilleerde dranke SpiritsNL dienden in november 2017 een klacht in bij de Reclame Code Commissie omdat beide organisaties de naam geen ‘verantwoorde marketing’ vinden. 

De Reclame Code Commissie is van mening dat de naam Neuken Liqueur in combinatie met de wijze waarop geadverteerd wordt, is in strijd met de RvA. DE Commissie vindt de reclame-uitingen en de productnaam niet passen bij verantwoorde alcoholmarketing. 

Het likeurmerk gebruikt reclameteksten als ‘Neuken = Lekker' en ‘Wanneer vind jij Neuken het lekkerst?’.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in