
Nestlé heeft in 53 landen aan meer dan 26 miljoen verpakkingen van de merken Nesquik, Honey Stars and Cookie Crisp een 3D augmented reality video game toegevoegd.
Het is een samenwerking met filmaatschappij Twentieth Century Fox ter promotie van de nieuwe animatiefilm ‘RIO’.
Vacatures
Communicatiemedewerker
AVROTROS(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWHet gaat om merken als Nesquik, Chocapic, Cookie Crisp, Cini-Minis, Estrelitas, Honey Stars, Koko Krunch Milo, Nescau and Trix.
Met het knippen van een label uit de verpakking ne die vervolgens voor een webcam te houden kan men via internet en een online augmented reality app spelen het de hoofdpersoon uit de film, het vogeltje Blu.
De spellers kunnen ook met een andere karakter uit de film, Jewel, spelen en beide karakters virtueel ‘tot leven te laten brengen’ in een persoonlijke omgeving verrijkt met 3D-achtergronden.
Nederland behoort niet tot de 53 landen, België wel.
Nestle testte 3D-technologie in 2009 op de Franse markt van cornflakes uit en rolt het nu dus wereldwijd uit.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee