Overslaan en naar de inhoud gaan

Mediahuis participeert in Amerikaanse consultancy Mather Economics

Mather Economics is gespecialiseerd in data-analysetechnieken voor het maximaliseren van omzet en operationele marges.
Mediahuis
© ANP
Mediahuis
© ANP

Mediahuis en consultancybureau Mather Economics gaan een strategische samenwerking aan. De Vlaamse eigenaar van onder meer De Telegraaf en NRC verwerft hierbij  een 35 procent participatie in het Amerikaanse bureau. Met de investering wil Mather zijn internationale groeiplannen mogelijk maken. Andersom wil Mediahuis het portfolio uitbreiden binnen de snelgroeiende markt van de mediatechnologie en -diensten.

related partner content for mobile comes here

Langetermijnrelaties met lezers

Mather Economics is gespecialiseerd in yield management: data-analysetechnieken voor het maximaliseren van omzet en operationele marges. Naast sectoren zoals e-commerce, sport, digitale diensten en telecom, ontwikkelde Mather een expertise binnen de sector van de nieuwsmedia, waarbij het bureau uitgevers helpt bij het opbouwen en onderhouden van meer winstgevende langetermijnrelaties met hun abonnees en adverteerders.

Paul Verwilt, COO Mediahuis Group: 'Het opbouwen van waardevolle langetermijnrelaties met lezers is cruciaal voor de nieuwsmedia. Onze sector kampt met een steeds verdere daling van de losse verkoop. Voor de meeste uitgevers vormt de abonnementenverkoop vandaag dan ook de basis voor hun bedrijfsmodel. Tegelijkertijd merken we dat de bereidheid van de consument om te betalen voor digitale journalistiek toeneemt. Daarom zijn een optimaal beheer van de klantenreis en prijsstrategie cruciaal en wordt het verzamelen en aanwenden van klantendata op een respectvolle en intelligente manier alsmaar belangrijker.'

Naast een verdere groei binnen de uitgeefsector gaat Mediahuis ook de stap van Mather Economics naar nieuwe sectoren ondersteunen.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in