Overslaan en naar de inhoud gaan

Kerstmis bij Starbucks: eet een ijsbeerkoekje met doorgesneden keel

Koffieketen slaat voor de tweede keer plank mis rond Kerstmis
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het wil maar niet lukken tussen Kerstmis en Starbucks.  De miscommunicatie tussen het merk en haar fans begon in november toen bekend werd dat de koffieketen - buiten de rode kleur - iedere verwijzing naar Kerstmis van haar bekers verwijderde. Dat schoot veel Amerikaanse Kerstfans in het verkeerde keelgat.

related partner content for mobile comes here

Merry Christmas

Het leidde onder meer tot op Facebook, waarbij een fan zichzelf bij de bestelling van een kopje koffie &;Merry Christmas&; liet noemen en zo alsnog zijn kerstbeker kreeg. De post giomng viral, maar de bekers bleven.

Kekke rode dasje

Aanleiding voor de laatste controverse zijn de ijsbeerkoekjes die de koffieketen verkoopt. Het kekke rode dasje dat de ijsbeer draagt kan evengoed doorgaan voor een halve onthoofding. Fans zetten de beertjes bij elkaar op de foto en spreken van een slachting.

Starbucks heeft nog niet gereageerd op het ijsbeerdrama.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in