Kerstmis bij Starbucks: eet een ijsbeerkoekje met doorgesneden keel


Het wil maar niet lukken tussen Kerstmis en Starbucks. De miscommunicatie tussen het merk en haar fans begon in november toen bekend werd dat de koffieketen - buiten de rode kleur - iedere verwijzing naar Kerstmis van haar bekers verwijderde. Dat schoot veel Amerikaanse Kerstfans in het verkeerde keelgat.
Merry Christmas
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet leidde onder meer tot deze post op Facebook, waarbij een fan zichzelf bij de bestelling van een kopje koffie 'Merry Christmas' liet noemen en zo alsnog zijn kerstbeker kreeg. De post giomng viral, maar de bekers bleven.
Kekke rode dasje
Aanleiding voor de laatste controverse zijn de ijsbeerkoekjes die de koffieketen verkoopt. Het kekke rode dasje dat de ijsbeer draagt kan evengoed doorgaan voor een halve onthoofding. Fans zetten de beertjes bij elkaar op de foto en spreken van een slachting.
beer.jpg
Starbucks heeft nog niet gereageerd op het ijsbeerdrama.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid