Overslaan en naar de inhoud gaan

Jongeren lijken niet op marketeers

Wat maakt jongeren als doelgroep toch zo interessant voor marketeers? Bijvoorbeeld in Duitsland valt maar 12% in de groep tussen 12 en 25…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Veel geld heeft deze groep ook niet te besteden, al vormen jongeren natuurlijk wel de hele markt voor producten tegen jeugdpuistjes. Maar als je dan zonodig moet, communiceer dan ook werkelijk met deze doelgroep.

related partner content for mobile comes here

BMZ!FCA en Publicis Consultance hebben gezamenlijk een instrument ontwikkeld om in de dialoog met jongeren achter hun werkelijke motivaties te komen. Zij signaleren dat marketeers bij deze doelgroep geweldig blunderen, óf omdat ze teveel naar zichzelf en hun eigen verloren dromen kijken óf omdat ze te oppervlakkig ook trendy proberen te zijn. Wie jongeren wil begrijpen moet op de eerste plaats zien dat jongeren te maken hebben met heel veel tegenstellingen - die ze zelf moeten oplossen ( zoals: tegelijk kind en volwassene zijn; erbij horen en je individueel onderscheiden; kiezen en overstelpt worden door communicatie) en dat ze dat doen binnen hun eigen, niet al te grote, wereld. Vervolgens moet je onderkennen dat jongeren een aantal universele waarden koesteren. Om die te kunnen interpreteren en om de motivatie van jongeren op te kunnen sporen onderscheidt het instrument een zestal drijvers. Invloed, controle, zekerheid, authenticiteit, innerlijke intensiteit en uiterlijke intensiteit bepalen het gedrag en de keuzes van jongeren.

< SIZE=1>Bron: Marketing Journal<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in