Jongeren lijken niet op marketeers


Veel geld heeft deze groep ook niet te besteden, al vormen jongeren natuurlijk wel de hele markt voor producten tegen jeugdpuistjes. Maar als je dan zonodig moet, communiceer dan ook werkelijk met deze doelgroep.
BMZ!FCA en Publicis Consultance hebben gezamenlijk een instrument ontwikkeld om in de dialoog met jongeren achter hun werkelijke motivaties te komen. Zij signaleren dat marketeers bij deze doelgroep geweldig blunderen, óf omdat ze teveel naar zichzelf en hun eigen verloren dromen kijken óf omdat ze te oppervlakkig ook trendy proberen te zijn. Wie jongeren wil begrijpen moet op de eerste plaats zien dat jongeren te maken hebben met heel veel tegenstellingen - die ze zelf moeten oplossen ( zoals: tegelijk kind en volwassene zijn; erbij horen en je individueel onderscheiden; kiezen en overstelpt worden door communicatie) en dat ze dat doen binnen hun eigen, niet al te grote, wereld. Vervolgens moet je onderkennen dat jongeren een aantal universele waarden koesteren. Om die te kunnen interpreteren en om de motivatie van jongeren op te kunnen sporen onderscheidt het instrument een zestal drijvers. Invloed, controle, zekerheid, authenticiteit, innerlijke intensiteit en uiterlijke intensiteit bepalen het gedrag en de keuzes van jongeren.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS<#FONT SIZE=1>Bron: Marketing Journal<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid