Overslaan en naar de inhoud gaan

In-game advertising werkt, mits goed geplaatst

Niet constante aanwezigheid, maar de plaats en het design bepalen het succes van een in-game advertentie. Aldus Gamematrix (de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De campagnes van Volkswagen, Jack Wolfskin, Coke Zero en Puma werden onder de loep genomen in de games Need for Speed en de voetbalgame FIFA08. Vervolgens stelde men aan 65 respondenten een aantal vragen over hun gamegedrag.

related partner content for mobile comes here

Volgens de onderzoekers kan in-game advertising effectief zijn, maar onder bepaalde condities. ‘Product-advertising bijvoorbeeld werkt alleen in context met het merk, anders merkt de gamer het niet op’, aldus Carsten Szameitat, directeur 11 Prozent Communication.

De onderzoekers komen tot een aantal bevindingen:

  • Gamers konden na spelen de merken die in de game voorkomen sneller opnoemen dan andere merken,
  • Populaire merken konden makkelijk worden gelinkt aan de aanwezigheid in de game. Volkswagen scoorde het hoogste; 84 procent
  • Een aantal merken dat niet voorkwam in de game, werd toch als zodanig herinnerd.
  • Ondanks constante aanwezigheid (op 31 plekken in een game) kregen de meeste merken weinig attentiewaarde. Volkswagen behaalde qua attentie een hoge score op 1 advertentie, echter geheel te danken aan een goede plek in die game. Andere advertenties kwamen niet verder dan 20 procent van die waarde.
  • In de voetbalgame werden slecht geplaatste advertenties nauwelijks opgemerkt, ondanks het feit dat het een bekend merk was. Zo werd Puma niet opgemerkt dankzij een heel slechte plaatsing.
  • 60 procent van de respondenten zegt wel games te spelen, maar verder geen geld te besteden aan games
  • De gemiddelde gamer speelt het liefste alleen en offline, op een pc.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
phuloonikola

An impressive share, I just given this onto a colleague who was doing a little analysis on this.
Motor Wars 2
Bullet Force

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in