In-game advertising werkt, mits goed geplaatst
Niet constante aanwezigheid, maar de plaats en het design bepalen het succes van een in-game advertentie. Aldus Gamematrix (de…
De campagnes van Volkswagen, Jack Wolfskin, Coke Zero en Puma werden onder de loep genomen in de games Need for Speed en de voetbalgame FIFA08. Vervolgens stelde men aan 65 respondenten een aantal vragen over hun gamegedrag.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Volgens de onderzoekers kan in-game advertising effectief zijn, maar onder bepaalde condities. ‘Product-advertising bijvoorbeeld werkt alleen in context met het merk, anders merkt de gamer het niet op’, aldus Carsten Szameitat, directeur 11 Prozent Communication.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe onderzoekers komen tot een aantal bevindingen:
- Gamers konden na spelen de merken die in de game voorkomen sneller opnoemen dan andere merken,
- Populaire merken konden makkelijk worden gelinkt aan de aanwezigheid in de game. Volkswagen scoorde het hoogste; 84 procent
- Een aantal merken dat niet voorkwam in de game, werd toch als zodanig herinnerd.
- Ondanks constante aanwezigheid (op 31 plekken in een game) kregen de meeste merken weinig attentiewaarde. Volkswagen behaalde qua attentie een hoge score op 1 advertentie, echter geheel te danken aan een goede plek in die game. Andere advertenties kwamen niet verder dan 20 procent van die waarde.
- In de voetbalgame werden slecht geplaatste advertenties nauwelijks opgemerkt, ondanks het feit dat het een bekend merk was. Zo werd Puma niet opgemerkt dankzij een heel slechte plaatsing.
- 60 procent van de respondenten zegt wel games te spelen, maar verder geen geld te besteden aan games
- De gemiddelde gamer speelt het liefste alleen en offline, op een pc.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidAn impressive share, I just given this onto a colleague who was doing a little analysis on this.
Motor Wars 2
Bullet Force