Overslaan en naar de inhoud gaan

iDTV gaat nog weinig opleveren

Interactive digital TV (iDTV) zal de komende jaren in Europa nog niet veel opbrengen. Zo’n 18 miljard euro in 2007, dat is 250 euro per…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het leeuwendeel van de inkomsten van iDTV komt van tele-retail; zo’n 8 miljard. Maar iDTV is niet voor alle retailcategorieën geschikt. Audiovisuele producten (CD’s), entertainment-gerelateerde producten (spelletjes) en contextuele artikelen (apparaten) lenen zich wel voor het medium tv. Ook in reizen wordt groei verwacht maar toch zal dat in waarde maar 7 procent zijn van wat er online aan reizen wordt verkocht. De verkoop van levensmiddelen via iDTV zal teleurstellend blijken met maar 224 miljoen euro – dat is 1 procent van wat er via internet wordt verkocht. Ook spelletjes, gokken en stemmen via iDTV zal niet de vlucht nemen die de branche verwacht. De meeste Europese landen verbieden online gokken – alleen in Frankrijk en Scandinavië is groei te verwachten.

related partner content for mobile comes here

Ook adverteren via iDTV blijft nog erg bescheiden, vanwege de lage penetratie en de ondoorzichtige variabele kosten en campagne-processen. Eind 2002 waren er op BskyB slechts 200 tv-commercials te zien geweest, en had daarmee het hoogste aantal iAd campagnes in Europa.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in