iDTV gaat nog weinig opleveren


Het leeuwendeel van de inkomsten van iDTV komt van tele-retail; zo’n 8 miljard. Maar iDTV is niet voor alle retailcategorieën geschikt. Audiovisuele producten (CD’s), entertainment-gerelateerde producten (spelletjes) en contextuele artikelen (apparaten) lenen zich wel voor het medium tv. Ook in reizen wordt groei verwacht maar toch zal dat in waarde maar 7 procent zijn van wat er online aan reizen wordt verkocht. De verkoop van levensmiddelen via iDTV zal teleurstellend blijken met maar 224 miljoen euro – dat is 1 procent van wat er via internet wordt verkocht. Ook spelletjes, gokken en stemmen via iDTV zal niet de vlucht nemen die de branche verwacht. De meeste Europese landen verbieden online gokken – alleen in Frankrijk en Scandinavië is groei te verwachten.
Ook adverteren via iDTV blijft nog erg bescheiden, vanwege de lage penetratie en de ondoorzichtige variabele kosten en campagne-processen. Eind 2002 waren er op BskyB slechts 200 tv-commercials te zien geweest, en had daarmee het hoogste aantal iAd campagnes in Europa.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid