HP koopt Logoworks


Printerfabrikant HP heeft Arteis, het moederbedrijf van Logoworks gekocht. Met de acquisitie van dit web-based designbureau wil HP professionele design oplossingen bieden aan midden en klein bedrijf voor een fractie van de reguliere prijs.
"Today's small businesses are increasingly turning to the web for marketing tools and services that strike a balance between affordability and quality.
By adding Logoworks' web-based graphic design service to our portfolio, HP can now provide the right mix of cost savings, flexibility and professional quality to help make a small business look big." Aldus Vyomesh Joshi van HP.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHP is voornemens de activiteiten van Logoworks verder uit te breiden.
In vergelijking met de leveranciers van kant-en-klare stock logo's, lijkt de werkwijze van Logoworks meer op die van designbureaus zoals we ze kennen, met een briefing, meerdere creatieve voorstellen en diverse correctieronden. En dat alles vanaf 299 dollar, afhankelijk van de package.
Logoworks beweerd meer dan 45.000 klanten te hebben geholpen sinds haar bestaan.
Het bedrijf werkt met honderden grafische ontwerpers over de hele wereld die voor 40 dollar een voorstel ontwerpen en pas als hun ontwerp door de klant verkozen is méér betaald krijgen.
Niet al deze ontwerpers nemen het even nauw, zo bleek in 2005 toen Logoworks werd beschuldigd van veelvuldig plagiaat en de hele internet design-community over zich heen kreeg, inclusief branddiva Laura Ries. De directie beloofde beterschap en ontwerpers die tegenwoordig plagiaat plegen worden meteen uit het netwerk verwijderd.
De acquisitie van Logoworks is deel van een ontwikkeling die momenteel gaande is en die gevolgen kan hebben voor de designindustrie.
Marketing-goeroe Seth Godin riep nog niet zo lang geleden dat het ontwerp van een logo's helemaal niet belangrijk is en dat we er vooral niet te veel geld aan uit moeten geven.
Volgens design-autoriteit Bruce Nussbaum 'do designers suck', want ze zijn arrogant en denken nog steeds dat zij de enigen zijn die kunnen ontwerpen.
Crowdsourcing wordt door steeds meer bedrijven gebruikt als middel om goedkoop aan design te komen (op dit moment lopen er design prijsvragen van o.a. Pepsi, Nespresso, Muji en Asics).
Dat bedrijven of andere opdrachtgevers voor een ontwerpopdracht een designbureau inschakelen, want daar zit immers de benodigde creativiteit, kennis, en techniek, is minder vanzelfsprekend aan het worden.
En dat zou best wel eens gevolgen kunnen hebben voor kosten die momenteel aan design verbonden zijn.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid