Overslaan en naar de inhoud gaan

HP koopt Logoworks

Printerfabrikant HP heeft Arteis, het moederbedrijf van Logoworks gekocht. Met de acquisitie van dit web-based designbureau wil HP…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Printerfabrikant HP heeft Arteis, het moederbedrijf van gekocht. Met de acquisitie van dit web-based designbureau wil HP professionele design oplossingen bieden aan midden en klein bedrijf voor een fractie van de reguliere prijs.

related partner content for mobile comes here

"Today's small businesses are increasingly turning to the web for marketing tools and services that strike a balance between affordability and quality.
By adding Logoworks' web-based graphic design service to our portfolio, HP can now provide the right mix of cost savings, flexibility and professional quality to help make a small business look big." Aldus Vyomesh Joshi van HP.

HP is voornemens de activiteiten van Logoworks verder uit te breiden.

In vergelijking met de leveranciers van kant-en-klare stock logo's, lijkt de werkwijze van Logoworks meer op die van designbureaus zoals we ze kennen, met een briefing, meerdere creatieve voorstellen en diverse correctieronden. En dat alles vanaf 299 dollar, afhankelijk van de package.
Logoworks beweerd meer dan 45.000 klanten te hebben geholpen sinds haar bestaan.

Het bedrijf werkt met honderden grafische ontwerpers over de hele wereld die voor 40 dollar een voorstel ontwerpen en pas als hun ontwerp door de klant verkozen is méér betaald krijgen.

Niet al deze ontwerpers nemen het even nauw, zo bleek in 2005 toen Logoworks werd beschuldigd van veelvuldig plagiaat en de hele internet design-community over zich heen kreeg, inclusief branddiva . De directie beloofde beterschap en ontwerpers die tegenwoordig plagiaat plegen worden meteen uit het netwerk verwijderd.

De acquisitie van Logoworks is deel van een ontwikkeling die momenteel gaande is en die gevolgen kan hebben voor de designindustrie.

Marketing-goeroe riep nog niet zo lang geleden dat het ontwerp van een logo's helemaal niet belangrijk is en dat we er vooral niet te veel geld aan uit moeten geven.
Volgens design-autoriteit Bruce Nussbaum , want ze zijn arrogant en denken nog steeds dat zij de enigen zijn die kunnen ontwerpen.

Crowdsourcing wordt door steeds meer bedrijven gebruikt als middel om goedkoop aan design te komen (op dit moment lopen er design prijsvragen van o.a. Pepsi, Nespresso, Muji en Asics).

Dat bedrijven of andere opdrachtgevers voor een ontwerpopdracht een designbureau inschakelen, want daar zit immers de benodigde creativiteit, kennis, en techniek, is minder vanzelfsprekend aan het worden.

En dat zou best wel eens gevolgen kunnen hebben voor kosten die momenteel aan design verbonden zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in