Overslaan en naar de inhoud gaan

Havas Group & Universal Music Group werken samen als het gaat om data en muziek

Deze samenwerking moet onder andere betere marketing- en omzetmogelijkheden voor adverteerders creëren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Communicatieholding Havas Group en platenmaatschappij Universal Music Group (UMG) hebben de  the Global Music Data Alliance (GMDA) opgericht. Deze alliantie stelt de twee bedrijven in staat de vele data die worden gegenereerd door de verkoop van muziek, tickets en merchandise maar ook gegevens van streaming, sociale media, en airplay, te verzamelen en analyseren.

related partner content for mobile comes here

Muziekconsumptie

De data van Universal over artiesten en genres worden samengebracht met de behavioral data van Havas om zo een beter begrip te krijgen van correlatie tussen artiesten, fans en merken. Zo willen de bedrijven de muziekconsumptie via de diverse platforms in kaart brengen.

Men hoopt zo nieuwe patronen, segmenten en consumenteninzichten te ontdekken die online en mobile kunnen worden ingezet voor artiesten.

Muziekgerelateerde marketing

Voor adverteerders moet het mogelijk worden, beter inzicht te krijgen in welke artiesten bij hun merken passen, en welke consumenten zij aantrekken. Investeren in muziekgerelateerde marketing moet zo meer accountable worden.

Deze samenwerking kan meerwaarde creëren voor de platenmaatschappij in dit digitale tijdperk waar labels het zwaar hebben vanwege de vele individuele mogelijkheden die artiesten nu hebben voor promotie van hun muziek.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in