Overslaan en naar de inhoud gaan

Greenpeacebaas naar Edelman PR

Een opmerkelijke benoeming bij Edelman PR Worldwide. De Amerikaanse keten benoemde Jonathan Wootliff als directeur van het Brusselse…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De benoeming van Wootliff valt samen met de publicatie van een on-derzoeksrapport van Edelman naar de geloofwaardigheid van non-gouvermentele organisaties (NGO’s). Uit dat onderzoek blijkt dat NGO’s bij het grote publiek veel geloofwaardiger overkomen dan grote internationals zoals Ford en Microsoft. Volgens het onderzoek - onder 2500 'well-educated and media attentive individuals’ in vijf landen - zijn drie keer zoveel respondenten geneigd de statements van NGO’s te vertrouwen boven die van grote mondiale ondernemingen.

related partner content for mobile comes here

In geval van een corporate crisis is die verhouding 2:1, aldus Edelman. Twee keer zoveel mensen wenden zich dan tot NGO’s als een onafhankelijke bron van informatie. (18-12-2000)

(Bron: PR Week UK)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in