Overslaan en naar de inhoud gaan

Gouden FIPP Insight Awards voor Sanoma-onderzoeken

BSR-tool en vertrouwen-studie bekroond
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Jaarlijks zet het internationale medianetwerk FIPP de meest effectieve onderzoeksprojecten van mediabedrijven in de schijnwerpers. Tijdens het seminar FIPP Insider zijn voor de negende keer de FIPP Insight Awards uitgereikt. Sanoma viel twee keer in de prijzen, twee keer goud.

related partner content for mobile comes here

BSR Quality Planner in 2D en 3D

In de categorie ‘Multi-platform insight’ won Sanoma een gouden award voor de BSR Quality Planner in 2D en 3D, een samenwerking met SAMR en Breda University of Applied Sciences. In deze interactieve tool kan het psychografische waardenprofiel van ruim 250 media- en productmerken geanalyseerd worden, te gebruiken voor kwalitatieve mediaplanning, bij de creatie van branded content en voor het aanscherpen van redactionele formules. Naast een webversie is een HoloLens-toepassing ontwikkeld; het eerste segmentatiemodel in ‘augmented reality’ ter wereld.

Trusted Brands, Trusted Ads
In de categorie ‘Best Insight Project B2B’ werd een tweede gouden award toegekend aan Sanoma voor een drietal studies die samen met IPG Mediabrands en Alpha.One zijn uitgevoerd naar vertrouwen in media. Hiermee is overtuigend aangetoond dat het gepercipieerde vertrouwen in een advertentieplatform het effect van reclame positief beïnvloedt. Reclame op websites die betrouwbaar worden geacht scoren hoger op merkvoorkeur: Trusted Brands, Trusted Ads. Opvallend is dat er meerdere inzendingen over het thema vertrouwen waren ingezonden, een belangrijk thema.

“Met onze insight-projecten willen we in de eerste plaats onze adverteerders helpen om effectiever te communiceren. Dat deze projecten internationaal bekroond worden, is een heel mooie erkenning om trots op te zijn”, aldus Dennis Hoogervorst, vanuit Sanoma verantwoordelijk voor de onderzoeken.

Nieuwe inzichten

Volgens de jury, leden van het FIPP Insight Committee, was het niveau van de inzendingen zeer hoog en waren de beslissingen moeilijker dan ooit. De juryleden omschreven de BSR-tool als zeer interessant en zeer innovatief, bovendien zowel te gebruiken bij het verkopen van advertenties als bij het maken van content. De jury noemde het onderzoek naar vertrouwen in media een interessant neurowetenschappelijk onderzoeksproject, dat nieuwe inzichten opleverde over de invloed op reclame in media, een gebied dat nog niet veel is onderzocht.

Zie FIPP.com voor een overzicht van alle winnaars en de bijbehorende cases. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in