Overslaan en naar de inhoud gaan

Coke side of Life

Weet niet hoe het met u is, maar met de nieuwe slogan van Coca-Cola, 'Welcome to the Coke side of life' moest ik toch eerst even aan Monty…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Weet niet hoe het met u is, maar met de nieuwe slogan van Coca-Cola, 'Welcome to the Coke side of life' moest ik toch eerst even aan denken en het onvergetelijke . Maar nee, het is echt de centrale uiting van een hele nieuwe weg die in 2006 zal inslaan.

related partner content for mobile comes here

(betaalde toegang) verhaalt hoe Coke de teruggang in verkopen tot staan wil brengen. Dat moet gebeuren met de nieuwe campagne vanaf de Olympische Winterspelen in Turijn in 2006. die komt in de plaats van de huidige 'Real' campagne en moet weer net zo onvergetelijk worden als de 'Always' campagne die in 1999 eindige.

Mary Minnick, directeur Global Marketing, Innovation & Strategy van Coca-Cola, lichtte gisteren voor analisten een tipje van de sluier op. Belangrijkste doel is Coke te maken tot een merk dat op veel momenten doelbewust wordt genomen in plaats van uit gewoonte. De WSJ beschrijft de getoonde reclamebeelden als 'terug naar de jaren zeventig' met geluk en positivisme

De campagne moet veel meer worden van een kreet, tenminste ook een uitbreiding van het palet producten. Zo komt er een cola met koffiesmaak op de markt onder de naam Coca-Cola Blak (klinkt niet echt goed in het Nederlands) en een energiedrank voor vrouwen, plus een eigen koffie-automaat voor etablissementen onder een heel nieuw merk: Far Coast. In totaal 80 merken en producten wil Coca-Cola over het voetlicht brengen.

De verkoop van Coca-Cola producten via supermarkten daalde in het afgelopen jaar met ruim 6 procent volgens marktvorsers. Sceptici twijfelen of Coke er in deze tijd waarin traditionele merken het zwaar te verduren het tij zal kunnen keren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in