Coke side of Life
Weet niet hoe het met u is, maar met de nieuwe slogan van Coca-Cola, 'Welcome to the Coke side of life' moest ik toch eerst even aan Monty Python denken en het onvergetelijke Always Look on the Bright Side of Life. Maar nee, het is echt de centrale uiting van een hele nieuwe weg die Coca-Cola in 2006 zal inslaan.
Wall Street Journal (betaalde toegang) verhaalt hoe Coke de teruggang in verkopen tot staan wil brengen. Dat moet gebeuren met de nieuwe campagne vanaf de Olympische Winterspelen in Turijn in 2006. die komt in de plaats van de huidige 'Real' campagne en moet weer net zo onvergetelijk worden als de 'Always' campagne die in 1999 eindige.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisMary Minnick, directeur Global Marketing, Innovation & Strategy van Coca-Cola, lichtte gisteren voor analisten een tipje van de sluier op. Belangrijkste doel is Coke te maken tot een merk dat op veel momenten doelbewust wordt genomen in plaats van uit gewoonte. De WSJ beschrijft de getoonde reclamebeelden als 'terug naar de jaren zeventig' met geluk en positivisme
De campagne moet veel meer worden van een kreet, tenminste ook een uitbreiding van het palet producten. Zo komt er een cola met koffiesmaak op de markt onder de naam Coca-Cola Blak (klinkt niet echt goed in het Nederlands) en een energiedrank voor vrouwen, plus een eigen koffie-automaat voor etablissementen onder een heel nieuw merk: Far Coast. In totaal 80 merken en producten wil Coca-Cola over het voetlicht brengen.
De verkoop van Coca-Cola producten via supermarkten daalde in het afgelopen jaar met ruim 6 procent volgens marktvorsers. Sceptici twijfelen of Coke er in deze tijd waarin traditionele merken het zwaar te verduren het tij zal kunnen keren.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid