Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagnes niet effectief genoeg

Ondanks campagnes zoals ‘alcohol maakt meer kapot dan je lief is’ en ‘…maar ik rook niet’, leven jongeren nog steeds te ongezond.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het rapport werd in opdracht van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport opgesteld. Hieruit blijkt dat bijna veertig procent van de jongeren met regelmaat vijf of meer glaasjes drinkt. Van de 15 tot 19 jarigen rookt vierenveertig procent. Dit terwijl het Nipo onlangs nog aankondigde dat de Defacto campagne ‘…maar ik rook niet’ effectief is geweest. Dit was vooral gebaseerd op het voornemen van 12 tot 16 jarigen om niet te gaan roken. Bij de peiling van het Nipo begin februari gaf eenenzestig procent aan van plan te zijn niet te beginnen, wat een hoger percentage was dan voorheen. Ouderen blijken de afgelopen tien jaar juist gezonder te zijn gaan leven. Een andere conclusie uit het onderzoek is dat personen met een lage sociaal-economische status het meest roken en drinken. Om een gedragsverandering teweeg te brengen pleit het RIVM voor een intensivering van het beleid gericht op de probleemgroepen. Tijd voor nieuwe campagnes? (Bron: planet)

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in