Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne roept ouders op met hun kinderen in gesprek te gaan over sexting

Social media reclamebureau Hammerfest is verantwoordelijk voor de campagne.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De campagne 'Het Gesprek', een initiatief van voorlichtingsbureau Qpido en de Gemeente Amsterdam, richt zich tegen ‘sexting’, ofwel het (ongevraagd) delen van seksueel getint beeldmateriaal zoals naaktfoto’s.

related partner content for mobile comes here

Kinderen realiseren zich vaak niet wat de impact van sexting is. Vooral jongeren zijn kwetsbaar. Sociale uitsluiting en psychische problemen zijn het gevolg en soms zelfs zelfmoord. Met name de kinderen van wie de beelden doorgestuurd worden, blijken psychologische begeleiding nodig te hebben.

Ouders of opvoeders kunnen problemen als gevolg van sexting voorkomen door met kinderen het gesprek aan te gaan. De campagne Het Gesprek geeft ouders informatie over de populaire apps voor kinderen en jongeren, mogelijke risico’s en praktische tips om het gesprek aan te gaan. De campagne wordt verspreid op Facebook, met een postercampagne en in voorlichtingen van Qpido. 

Credits
Opdrachtgever: Qpido & Gemeente Amsterdam
Creatie: Guy Lokhoff & Lisanne van Schie
Account: Baba Touré
Design: Tjerk Zumpolle
Web development en design: LamaLama 
Klant: Fleur Stegers (Gemeente Amsterdam), Wietske Mous (Qpido), Petra Hoeve (Qpido)
Videoproductie: Vigics 
Regie: Dwight Groot
D.O.P: Daan Bukman
Producers: Sophie Victorine, Julian Pattinama

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in