Overslaan en naar de inhoud gaan

Brandplatform ‘Forever Faster’ moet dalende omzet van Puma stoppen

Usain Bolt en Mario Balotelli doen mee.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het sportmerk gaat van start met een , met daarin een tv- commercial met bekende sporters.

related partner content for mobile comes here

Met Forever Faster wil Puma erkenning geven aan atleten die zich onderscheiden door zowel prestaties als persoonlijkheid: hardloper Usain Bolt, voetbalspelers Mario Balotelli, Sergio Agüero, Marta Vieira da Silva, golfers Rickie Fowler en Lexi Thompson en het Scuderia Ferrari Formule 1 team.

De video laat deze sporters zien ‘terwijl ze breken met conventies en risico’s nemen door vastberaden, moedig en vol vertrouwen te zijn en plezier te maken.’

De sporters zijn volgens het sportmerk ‘troublemakers’, die laten zien wat sportethos inhoudt.

Naast een brandplatform, is Forever Faster ook de mentaliteit van het bedrijf, meldt Puma.

‘Het is een mentaliteit die verder gaat dan de grenzen van een marketingcampagne. Het betekent het snel verwerken van innovaties en trends in nieuwe producten en deze op een dynamische manier op de markt brengen. ‘

Adam Petrick, global marketing director: “Forever Faster staat voor het statement dat PUMA als merk maakt en is bedoeld om men eraan te herinneren dat we het snelste sportmerk ter wereld zijn en blijven.’

Uit het statement: &;Through our endless pursuit to push the sports world forward, we are Forever Faster. Not fast. Faster. Faster is more determined.&;

Wachten tot nationale voetbalcompetities in Europa

Puma heeft gewacht met de campagne tot na het WK, om aan te kunnen haken bij het &;back-to-school’-seizoen en het begin van de nationale voetbalcompetities in Europa.

Het merk kan wel wat extra omzet gebruiken.

De campagne is onderdeel van een poging het schip te keren. Zo maakte het in het laatste kwartaal van vorig jaar verlies. De omzet liep terug met 13,2 procent.

dat het probleem bij de schoenen ligt (de omzet in deze categorie daalde met 20,9 procent). 

In de drie maanden voor juni 2014 daalde de totale omzet met zo’n 5,8 procent meldt

| Calling All Troublemakers | PUMA

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in