Overslaan en naar de inhoud gaan

Bol.com stopt met Bomvol

Gisteren ontvingen de abonnees het laatste exemplaar van het e-magazine van Bol.com, Bomvol. Bol.com zegt dat het tijd is om iets nieuws te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gisteren ontvingen de abonnees het laatste exemplaar van het e-magazine van Bol.com, . Bol.com zegt dat het tijd is om iets nieuws te gaan doen.

related partner content for mobile comes here

‘Na 24 edities vol interviews, verhalen en spelletjes is het tijd om iets nieuws te gaan doen’, schrijft Bol.com in de laatste editie van het digitale blad. En dat is opmerkelijk, want de webwinkel sleepte een karrenvracht aan prijzen in de wacht met het customer medium. Het won een Gouden EMMA en een Spin Award in 2007 en viel in de prijzen bij de Customer Media Awards in 2008 en 2009. Bomvol werd gemaakt door het Utrechtse bureau born05.

Bol.com geeft in de laatste editie van Bomvol die het succes nog eens benadrukken. Alle edities van Bomvol samen werden meer dan twaalf miljoen keer bekeken door ruim twee miljoen unieke lezers. De gemiddelde leestijd oversteeg de tien minuten. Elke editie hield tien mensen twee maanden lang aan het werk.

De hoge kosten voor het maken van Bomvol, lijken naar aanleiding van dat laatste feit de reden te kunnen zijn waarom de stekker eruit ging. Maar marketingdirecteur bij bol.com, , ontkent dat beslissing een geldkwestie is: ‘Het motief is simpel; we willen vernieuwend blijven. We zijn hier 2,5 jaar geleden mee begonnen, toen waren we trendsetter. Het is tijd voor iets nieuws.’ Hij meldt dat succesvolle elementen uit het magazine, op de site van bol.com terug te zien zullen zijn. Te denken valt aan de adventkalender en de muziekquiz ‘Raad de plaat’. Schaeffer: ‘De kosten die we voor Bomvol maakten, verschuiven naar een andere plek.’

Bomvol werd door de abonnees hogelijk gewaardeerd, dat blijkt uit onderzoek van bol.com. Is Schaeffer niet bang dat de lezers zich ‘bestolen’ voelen door het beëindigen van de online titel? Volgens hem kan dat voor een specifieke fanschare wel gelden, maar inspiratie bieden, (primaire doelstelling van Bomvol), kan volgens Schaeffer ook op andere manieren: ‘De vorm verandert.’

Bol.com wil vernieuwend blijven. Er worden dus nieuwe plannen gemaakt. Daar wil Schaeffer zoals te verwachten valt, niets over zeggen. Maar desgevraagd geeft hij wel aan dat bol.com ‘iets met mobiel’ moet. Schaeffer: ‘De mobiele markt groeit heel snel.’ Het valt te verwachten dat bol.com op termijn met een mobiele applicatie en/of een voor mobiel geoptimaliseerde website komt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in