Bezoekers Aldi en AH kijken geen WK Voetbal


GfK vroeg de winkelbezoekers ook naar hun WK voetbal-kijkgedrag. Het Nederlands elftal heeft zich inmiddels geplaatst voor het WK in Duitsland in 2006, maar wie keken er nu naar de kwalificatiewedstrijden en wie denkt er te gaan kijken naar de eindronde volgend jaar?
Op de vraag ‘wordt er in uw huishouden op tv gekeken naar WK Kwalificatiewedstrijden 2006’ bleken de verschillen wederom opmerkelijk.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS‘Nooit of zelden’ antwoordden vooral de primaire AH-klanten. 39,7 procent heeft niet gekeken naar de kwalificatiewedstrijden van het Nederlandse elftal. Van de C1000 klanten keek slechts 27,5 procent niet of zelden. Klanten van Super de Boer zitten op 29,5 procent. Edah trekt ook hier de kleinste groep ‘niet of zelden-kijkers’: 27,3 procent.
Wat doen de bezoekers van de discounters Lidl en Aldi? Die houden ook niet van voetbal.
Van de Aldi-klanten keek 36,4 procent zelden of nooit. Van de primaire klanten van Lidl keek ook 36,5 procent nooit of zelden.
De klanten van Dirk van den Broek zagen in 31,9 niets of zelden iets van de verrichtingen de Nederlandse voetballers.
Gaat men dan wel kijken in 2006?
‘Zeker niet’ en ‘waarschijnlijk niet’ antwoordde 27,4 procent van de AH-klanten. AH kende daarmee overigens niet de grootste groep te verwachten niet-kijkers, want de Konmar-klanten hebben een nog grotere hekel aan voetbal. Van de klanten van Konmar verwacht in 2006 38,2 procent ‘zeker niet’ of ‘waarschijnlijk niet’ te kijken.
Bij C1000 is deze groep 19,0 procent. Bij Super de Boer en Edah respectievelijk 21,9 en 19,1 procent.
De discounters scoren hier ook weer hoog: van de Aldi-klanten kijkt 26,9 procent niet of waarschijnlijk niet. Bij Lidl is dat 27 procent.
Ook bij Dirk van den Broek is bijna een kwart van de primaire klanten niet van plan te gaan kijken: 23,7 procent.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid