Overslaan en naar de inhoud gaan

Bezoekers Aldi en AH kijken geen WK Voetbal

Onlangs voerde GfK een onderzoek uit naar voetbal en supermarktbezoek. Een deel daarvan werd al eerder bekend: zo bleken Albert Heijn…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

GfK vroeg de winkelbezoekers ook naar hun WK voetbal-kijkgedrag. Het Nederlands elftal heeft zich inmiddels geplaatst voor het WK in Duitsland in 2006, maar wie keken er nu naar de kwalificatiewedstrijden en wie denkt er te gaan kijken naar de eindronde volgend jaar?

related partner content for mobile comes here

Op de vraag ‘wordt er in uw huishouden op tv gekeken naar WK Kwalificatiewedstrijden 2006’ bleken de verschillen wederom opmerkelijk.

‘Nooit of zelden’ antwoordden vooral de primaire AH-klanten. 39,7 procent heeft niet gekeken naar de kwalificatiewedstrijden van het Nederlandse elftal. Van de C1000 klanten keek slechts 27,5 procent niet of zelden. Klanten van Super de Boer zitten op 29,5 procent. Edah trekt ook hier de kleinste groep ‘niet of zelden-kijkers’: 27,3 procent.

Wat doen de bezoekers van de discounters Lidl en Aldi? Die houden ook niet van voetbal.
Van de Aldi-klanten keek 36,4 procent zelden of nooit. Van de primaire klanten van Lidl keek ook 36,5 procent nooit of zelden.

De klanten van Dirk van den Broek zagen in 31,9 niets of zelden iets van de verrichtingen de Nederlandse voetballers.

Gaat men dan wel kijken in 2006?
‘Zeker niet’ en ‘waarschijnlijk niet’ antwoordde 27,4 procent van de AH-klanten. AH kende daarmee overigens niet de grootste groep te verwachten niet-kijkers, want de Konmar-klanten hebben een nog grotere hekel aan voetbal. Van de klanten van Konmar verwacht in 2006 38,2 procent ‘zeker niet’ of ‘waarschijnlijk niet’ te kijken.

Bij C1000 is deze groep 19,0 procent. Bij Super de Boer en Edah respectievelijk 21,9 en 19,1 procent.

De discounters scoren hier ook weer hoog: van de Aldi-klanten kijkt 26,9 procent niet of waarschijnlijk niet. Bij Lidl is dat 27 procent.

Ook bij Dirk van den Broek is bijna een kwart van de primaire klanten niet van plan te gaan kijken: 23,7 procent.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in