Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) verkoos 6 december ‘Creating Value with Big Data Analytics’ (Routeledge) van Peter Verhoef, Edwin Kooge, Natasha Walk tot winnaar van de PIM Marketing Literatuurprijs 2016
De nummers twee en drie waren respectievelijk ‘Service Excellence’ (Vakmedianet) van Jean-Pierre Thomassen en Eric de Haan en ‘True Story Telling’ (Van Duuren) van Paul Hillesum.
Wat de jury zegt
De jury over de winnaar: ‘Het boek “Creating Value” haalt de magie en hype weg rond het thema big bata dat opeens zoveel goeroes kent.
'Het volumineuze boek creëert waarde voor zowel marketeers die niet alleen willen begrijpen wat zij met big data kunnen in de dagelijkse marketingpraktijk maar ook voor docenten en studenten die dit belangrijke onderwerp eigen willen maken.’
Bijzonder noemt de jury het feit dat het boek gezamenlijk is geschreven door auteurs uit zowel marketingwetenschap als de marketingpraktijk.
De overige genomineerden waren:
·‘Retail Marketing Strategy’ van Constant Berkhout (KoganPage)
·‘Disruptive Selling’ van Patrick Maes (Lannoo)
·‘Handboek Betekenisvol Ondernemen’ van Kees Klomp (Business Contact)
·‘Share’ van Pieter van Glind en Harmen van Sprang (Business Contact)
·‘Merkpositionering’ van Karel Jan Alsem en Erik Kostelijk (Noordhof)
·‘Hoe Agile is Jouw Strategie’ van Sjors van Leeuwen (Van Duuren)
·‘Marketing met Ballen’ van Rudy Moenaert en Henry Robben (Adfo Books)
Vorig jaar won het boek ‘Online Brand Identity’ van Joris Merks-Benjaminsen.
Marketingstudieboek 2016
Voor de tweede keer in de historie heeft PIM een prijs uit voor het beste Marketingstudieboek 2016 uitgereikt, dit keer aan Karel van Alsem en Erik Kostelijk voor het boek ‘Merkpositionering’.
De aanleiding voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2016 is de ambitie om vernieuwing in het Nederlandse marketing vakgebied te stimuleren en goede publicaties onder de aandacht van marketing- en salesmanagers te brengen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!