Overslaan en naar de inhoud gaan

Coronavirus heeft 'over de hele linie' impact op advertentiecampagnes

UPDATE Adverteerders annuleren of verplaatsen campagnes vanwege coronavirus. Ster staakt actie 'trouwe adverteerders'. 'Nu ongepast.'
NOS corona
© NOS
NOS corona
© NOS

Het coronavirus heeft ook zijn impact op de advertentiemarkt door het annuleren en terugtrekken van mediacampagnes. Dat blijkt uit een rondgang langs exploitanten en mediabureaus. Ster besloot vrijdag getroffen adverteerders met een fair share de resttijd te geven. Daar is men nu van teruggekomen, zegt directeur Frank Volmer. 'Ster heeft vanmorgen na intern overleg besloten de vrijdagochtend aangekondigde actie te staken. Hoewel het vrijdagochtend nog een sympathiek idee leek, vindt Ster het actief promoten van een dergelijke commerciële propositie nu – mede in het licht van de recente ontwikkelingen – ongepast. Dat laat natuurlijk onverlet dat Ster zich maximaal zal inzetten om al haar adverteerders goed te adviseren hoe zij in de huidige crisis het beste hun doelgroepen kunnen bereiken.'

Volgens Volmer zijn er veel annuleringen, zoals van musea, reisorganisaties of bedrijven die hun producten niet kunnen leveren.

Anderzijds ziet Ster de kijkcijfers omhoog gaan en zo had de verkooporganisatie donderdag 265 grp's méér. ‘Omdat we thuis moeten blijven, kijken er nu niet 2 maar 3 miljoen mensen naar het NOS Journaal.'

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in