Coronavirus heeft 'over de hele linie' impact op advertentiecampagnes
Het coronavirus heeft ook zijn impact op de advertentiemarkt door het annuleren en terugtrekken van mediacampagnes. Dat blijkt uit een rondgang langs exploitanten en mediabureaus. Ster besloot vrijdag getroffen adverteerders met een fair share de resttijd te geven. Daar is men nu van teruggekomen, zegt directeur Frank Volmer. 'Ster heeft vanmorgen na intern overleg besloten de vrijdagochtend aangekondigde actie te staken. Hoewel het vrijdagochtend nog een sympathiek idee leek, vindt Ster het actief promoten van een dergelijke commerciële propositie nu – mede in het licht van de recente ontwikkelingen – ongepast. Dat laat natuurlijk onverlet dat Ster zich maximaal zal inzetten om al haar adverteerders goed te adviseren hoe zij in de huidige crisis het beste hun doelgroepen kunnen bereiken.'
Volgens Volmer zijn er veel annuleringen, zoals van musea, reisorganisaties of bedrijven die hun producten niet kunnen leveren.
Anderzijds ziet Ster de kijkcijfers omhoog gaan en zo had de verkooporganisatie donderdag 265 grp's méér. ‘Omdat we thuis moeten blijven, kijken er nu niet 2 maar 3 miljoen mensen naar het NOS Journaal.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid