Overslaan en naar de inhoud gaan

Coverstories wil een einde maken aan lelijke advertorials

Adverteerders kunnen zelf Coverstories ontwerpen met hun eigen content.
Coverstories
Coverstories

Ebele Wybenga is Coverstories begonnen, een nieuwe branded content formule die ‘een einde moet maken aan lelijke advertorials en misleidende native advertising’.  

Coverstories is een nieuwe manier om te adverteren met verhalen en kan gezien worden als digitale opvolger van een gesponsorde bijlage in een krant of tijdschrift.

Wybenga zegt daarover: ‘Coverstories verschijnen in apps en sites van landelijke media, als alternatief voor advertenties. Aantrekkelijke covers verleiden lezers om verhalen van merken fullscreen te openen op hun smartphone.’

Adverteerders kunnen zelf Coverstories ontwerpen met hun eigen content en branding en mediacampagnes boeken.

related partner content for mobile comes here

Antwoord op drie mediatrends

Wybenga: ‘Coverstories is een antwoord op drie grote mediatrends. De eerste is dat merken hun content steeds vaker in eigen huis maken. Ze zijn door het gemak van sociale media gewend zelf aan de knoppen te zitten. Twee: smartphones zijn het dominante medium van deze tijd. Westerse volwassenen kijken bijna drie uur per dag naar dit scherm en meer dan 65 procent van het bezoek aan Nederlandse nieuwsmedia is mobiel. Drie: het verdienmodel van de uitgevers drijft weer op betalende abonnees, die je niet moet willen lastigvallen met onaantrekkelijke of irritante advertenties.’

Wybenga - journalist en in het verleden ook columnist bij Adformatie - kon Coverstories beginnen met steun van angel investors uit de Nederlandse reclamewereld en een investering van Next Media Accelerator in Hamburg, een innovatieprogramma gefinancierd door grote Duitse mediabedrijven (zoals Spiegel Gruppe, G+J en Axel Springer).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in