Coca-Cola krijgt plastic colaflesje niet geregistreerd als merk


De plastic flesjes van Coca-Cola zijn niet origineel genoeg en daarom geen apart merk. Dat oordeelde het Gerecht van de EU, een onderdeel van het Europees Hof van Justitie woensdag.
Het frisdrankenconcern wilde het plastic, niet-geribbelde flesje in maart 2014 in laten schrijven bij het Europees Merkenbureau. Deze weigerde echter, omdat het flesje te weinig onderscheidend is van andere flesjes. Daarop stapte het concern naar het EU-hof, maar daar vangt het nu bot.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijTeamleider Online
AVROTROSCommunications Director
World Press PhotoIn de meest recente commercial van Coca-Cola (zie hieronder) wordt het plastic flesje overigens geen seconde in beeld gebracht. Wel het bekende glazen, geribbelde flesje van Coca-Cola, dat wél een beschermde status heeft.
Taste The Feeling - Coca-Cola Reclame Nederland 2016
Lees hier de analyse van merkenrechtspecialist Bas Kist (Chiever) van de voor Coca-Cola nadelige uitspraak.
Bron: ANP
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid