Overslaan en naar de inhoud gaan

Coca-Cola krijgt plastic colaflesje niet geregistreerd als merk

Het Europees Merkenbureau: 'Niet origineel genoeg.'
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De plastic flesjes van Coca-Cola zijn niet origineel genoeg en daarom geen apart merk. Dat oordeelde het Gerecht van de EU, een onderdeel van het Europees Hof van Justitie woensdag.

related partner content for mobile comes here

Het frisdrankenconcern wilde het plastic, niet-geribbelde flesje in maart 2014 in laten schrijven bij het Europees Merkenbureau. Deze weigerde echter, omdat het flesje te weinig onderscheidend is van andere flesjes. Daarop stapte het concern naar het EU-hof, maar daar vangt het nu bot.

In de meest recente commercial van Coca-Cola (zie hieronder) wordt het plastic flesje overigens geen seconde in beeld gebracht. Wel het bekende glazen, geribbelde flesje van Coca-Cola, dat wél een beschermde status heeft.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Lees de analyse van merkenrechtspecialist Bas Kist (Chiever) van de voor Coca-Cola nadelige uitspraak.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in