Channel Factory, dat advertentiegerichte brandsafety- en brandsuitability-oplossingen levert voor YouTube, hoopt via een onderzoeksrapport concullega's te inspireren om de eigen bedrijfsvoering eens onder de loep te nemen. Bijvoorbeeld om de interne processen op orde te brengen. Die zet kan de media waste verlagen en ook een kostenbesparing opleveren, betoogt het bedrijf.
Om die bewering te staven, heeft Channel Factory zijn eigen oplossingen onlangs laten onderzoeken door consultancyfirma PwC. Uit dit onafhankelijke onderzoek blijkt dat zijn technologie de media waste met 23 procent vermindert, wat op zijn beurt weer leidt tot een kostenbesparing van twaalf procent. Een topman van Channel Factory legt uit: 'Een belangrijke reden om PwC in te schakelen, was dat wij onomstotelijk wilden bewijzen dat Channel Factory een oplossing is voor, en geen onderdeel van, het probleem van media waste. En dat is nu gebeurd. Het PwC-rapport bevestigt wat we altijd zeggen, en dat is dat wij als organisatie transparantie bieden en dat onze technologie niet alleen zorgt voor de beste resultaten, maar tegelijkertijd ook kosten bespaart.'
'Vertrouwen in bureaus is nog steeds te laag'
Media waste terugdringen helpt de adverteerder om meer waar voor zijn geld te krijgen, maar minstens zo belangrijk is dat de gebruikte technologie aan industrienormen en klantbeleid voldoet. Ook dat is bij Channel Factory het geval, meldt PwC. De adviesfirma zegt dat Channel Factory 'lof verdient' voor de onafhankelijke controle.
Nick Beentjes, managing director Channel Factory Benelux en Frankrijk, hoopt dat zijn concullega's na het lezen van het rapport ook overgaan tot het instellen van een onafhankelijk onderzoek. Hij verklaart: 'Uit een studie die PwC in 2020 publiceerde, bleek dat gemiddeld vijftien procent van mediabestedingen van grote adverteerders niet toerekenbaar was. De studie was een van de vele rapporten die hebben bijgedragen aan het in kaart brengen van media waste in het digitale ecosysteem. Uit een vervolgstudie die PwC begin 2023 publiceerde, bleek dat de situatie is verbeterd, maar het vertrouwen in bureaus is nog steeds te laag. Ik hoop dat dit rapport gaat bijdragen aan een verandering van dit beeld en dat het bureaus zal inspireren om het anders aan te pakken. Ik ben er namelijk van overtuigd dat het in de meeste situaties geen onwil is, maar dat het meer komt door de techniek en gebrek aan kennis.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!