Overslaan en naar de inhoud gaan

Zo wil Channel Factory de media waste in de advertentiebranche terugdringen

Een onderzoek van PwC moet andere spelers in de markt motiveren om ook aan de slag te gaan.
mediabudget data
mediabudget
mediabudget data
mediabudget

Channel Factory, dat advertentiegerichte brandsafety- en brandsuitability-oplossingen levert voor YouTube, hoopt via een onderzoeksrapport concullega's te inspireren om de eigen bedrijfsvoering eens onder de loep te nemen. Bijvoorbeeld om de interne processen op orde te brengen. Die zet kan de media waste verlagen en ook een kostenbesparing opleveren, betoogt het bedrijf. 

related partner content for mobile comes here

Om die bewering te staven, heeft Channel Factory zijn eigen oplossingen onlangs laten onderzoeken door consultancyfirma PwC. Uit dit onafhankelijke onderzoek blijkt dat zijn technologie de media waste met 23 procent vermindert, wat op zijn beurt weer leidt tot een kostenbesparing van twaalf procent. Een topman van Channel Factory legt uit: 'Een belangrijke reden om PwC in te schakelen, was dat wij onomstotelijk wilden bewijzen dat Channel Factory een oplossing is voor, en geen onderdeel van, het probleem van media waste. En dat is nu gebeurd. Het PwC-rapport bevestigt wat we altijd zeggen, en dat is dat wij als organisatie transparantie bieden en dat onze technologie niet alleen zorgt voor de beste resultaten, maar tegelijkertijd ook kosten bespaart.'

'Vertrouwen in bureaus is nog steeds te laag'

Media waste terugdringen helpt de adverteerder om meer waar voor zijn geld te krijgen, maar minstens zo belangrijk is dat de gebruikte technologie aan industrienormen en klantbeleid voldoet. Ook dat is bij Channel Factory het geval, meldt PwC. De adviesfirma zegt dat Channel Factory 'lof verdient' voor de onafhankelijke controle. 

Nick Beentjes, managing director Channel Factory Benelux en Frankrijk, hoopt dat zijn concullega's na het lezen van het rapport ook overgaan tot het instellen van een onafhankelijk onderzoek. Hij verklaart: 'Uit een studie die PwC in 2020 publiceerde, bleek dat gemiddeld vijftien procent van mediabestedingen van grote adverteerders niet toerekenbaar was. De studie was een van de vele rapporten die hebben bijgedragen aan het in kaart brengen van media waste in het digitale ecosysteem. Uit een vervolgstudie die PwC begin 2023 publiceerde, bleek dat de situatie is verbeterd, maar het vertrouwen in bureaus is nog steeds te laag. Ik hoop dat dit rapport gaat bijdragen aan een verandering van dit beeld en dat het bureaus zal inspireren om het anders aan te pakken. Ik ben er namelijk van overtuigd dat het in de meeste situaties geen onwil is, maar dat het meer komt door de techniek en gebrek aan kennis.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in