Overslaan en naar de inhoud gaan

Sonos waarschuwt voor ‘nieuwe ziekte’

Het elektronicabedrijf presenteert een post-apocalyptische merkcampagne
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Speakermaker Sonos wil muziek terugbrengen in de huiskamer met de campagne ‘Wake up the silent home’. In de nieuwe commercial kijkt de hoofdpersoon naar binnen bij verschillende huishoudens. Zij ziet dat bijna niemand muziek luistert.

related partner content for mobile comes here

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

‘Dit klopt niet. Het was niet altijd zo. Nee, dit is een nieuwe ziekte. Iedereen is samen, helemaal alleen. Stilte. Wil je weten hoe je het oplost?’

Commercial

De eerste minuut is de video donker en je hoort een onheilspellende toon. De video doet denken aan een post-apocalyptische speelfilm. Dan gooit de hoofdpersoon een speaker van Sonos door het raam. De onheilspellende toon stopt, er speelt muziek en de reclame wordt kleurrijker. De ellende is voorbij.

Van humor naar drama

De ‘donkere’ video is heel anders dan vorige Sonos-commercials. In 2016 draaide het om humor. Onder de titel ‘You’re better than this’ nam het bedrijf de absurde muziekluistergewoontes van mensen op de hak. Deze internationale merkcampagne kwam van 72andsunny. Volgens marketingdirecteur Joy Howard van Sonos was het ‘de beste campagne ooit voor het merk’ (bron: ).

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Onderzoek

Dit jaar wilde het merk een meer serieuze boodschap brengen. Anomaly New York maakte de video (in diverse landen op tv, in Nederland in de bioscoop en online) en Sonos publiceerde .

Huishoudens zijn een stuk gelukkiger als er muziek door de boxen galmt, blijkt uit de studie van het merk. Tegelijkertijd blijkt dat 67 procent van de gezinnen thuis geen muziek afspeelt. Het bedrijf sprak met experts op het gebied van psychologie, media, design en architectuur én met negenduizend gezinnen. Daaruit bleek dat er verschillende redenen zijn waarom mensen niet samen naar muziek luisteren: een drukke agenda, geen goede balans tussen vrije tijd en gezin en steeds meer mensen (44%) luisteren meestal individueel naar muziek.

Credits:

Bureau: Anomaly
Talent: Seraphina White (lead girl)
Production Co.: Radical Media
Director: Derek Cianfrance
Executive Producer(s): Gregg Carlesimo
Editor: Biff Butler @ Rock Paper Scissors
Post Producer: Lisa Barnable
Music track:  Thin Lizzy - Jailbreak
Mix Sound Company:  Heard City  

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in