Overslaan en naar de inhoud gaan

Retail geduchte concurrent voor restaurants

Restaurateurs hebben toenemend concurrentie te duchten van retail. Consumenten ‘entertainen’ namelijk steeds vaker thuis, volgens…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er wordt vaker en minder formeel thuis gedineerd, en koken is ‘cool’ geworden, mede dankzij kookprogramma’s met bekende koks, aandacht in glossies en retailers die op de trend inspelen met een groeiend assortiment dat koken ook voor minder ervaren koks toegankelijk maakt. De thuiskook-trend groeit vooral hard in Engeland, met 313 miljoen partijtjes per jaar. Duitsland leidt met 539 miljoen, gevolgd door Italië met 327 miljoen. Verwacht wordt dat Engeland in 2006 naar de tweede plaats is gestegen met 333 miljoen etentjes, waaraan gemiddeld €67,79 uitgegeven wordt. Dat bedrag ligt alleen hoger in Frankrijk, met €78,30 per etentje.

related partner content for mobile comes here

Omdat consumenten graag indruk willen maken met hun thuisdinertje moeten retailers met gespecialiseerde, vooral etnische ingrediënten komen.Verder is men op zoek naar convenience die door kan gaan voor zelfgemaakt.

Food beslaat 55% van de totale uitgaven aan home entertainment. Maar volgens het onderzoek speelt ook de presentatie van het huis zelf een grote rol. Consumenten zouden meer bereid zijn een premium prijs te betalen voor bijvoorbeeld schoonmaakproducent. Het Nederlandse merk Rituals met zijn ‘body cosmetics’, ‘home cosmetics’ en ‘lifestyle producten’ wordt genoemd als een voorbeeld dat inspeelt op deze trend.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in