Retail geduchte concurrent voor restaurants
Er wordt vaker en minder formeel thuis gedineerd, en koken is ‘cool’ geworden, mede dankzij kookprogramma’s met bekende koks, aandacht in glossies en retailers die op de trend inspelen met een groeiend assortiment dat koken ook voor minder ervaren koks toegankelijk maakt. De thuiskook-trend groeit vooral hard in Engeland, met 313 miljoen partijtjes per jaar. Duitsland leidt met 539 miljoen, gevolgd door Italië met 327 miljoen. Verwacht wordt dat Engeland in 2006 naar de tweede plaats is gestegen met 333 miljoen etentjes, waaraan gemiddeld €67,79 uitgegeven wordt. Dat bedrag ligt alleen hoger in Frankrijk, met €78,30 per etentje.
Omdat consumenten graag indruk willen maken met hun thuisdinertje moeten retailers met gespecialiseerde, vooral etnische ingrediënten komen.Verder is men op zoek naar convenience die door kan gaan voor zelfgemaakt.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaFood beslaat 55% van de totale uitgaven aan home entertainment. Maar volgens het onderzoek speelt ook de presentatie van het huis zelf een grote rol. Consumenten zouden meer bereid zijn een premium prijs te betalen voor bijvoorbeeld schoonmaakproducent. Het Nederlandse merk Rituals met zijn ‘body cosmetics’, ‘home cosmetics’ en ‘lifestyle producten’ wordt genoemd als een voorbeeld dat inspeelt op deze trend.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid