
Het Consumentenplatform is een adviesclub van het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit. Ze wil dat de overheid toezicht houdt op organisaties die keurmerken en logo's afgeven en dat er duidelijkheid is over de eisen waaraan zij moeten voldoen. Daardoor kan de keuze voor de consument eenvoudig blijven en neemt ook de betrouwbaarheid van de etiketten toe.
Het advies is mede gebaseerd op een representatief onderzoek van het bureau Schuttelaar & Partners waaraan 506 Nederlanders hebben meegewerkt. Uit het onderzoek blijkt dat 17 procent van de respondenten het etiket nooit leest. De rest wil vooral informatie over houdbaarheid, prijs, ingrediënten en voedingswaarde.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandAfdelingsmanager Bestuur en Communicatie
Gemeente HaarlemManager Corporate Communicatie
ROC van Amsterdam - FlevolandDe helft van de Nederlanders vindt dat de etiketten onvoldoende informatie geven. Onderzoek moet volgens het Consumentenplatform uitwijzen welke informatie moet worden toegevoegd aan de etiketten en welke overbodig is (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee