Overslaan en naar de inhoud gaan

'Rem op keurmerken voeding'

Er moet een einde komen aan de wildgroei van keurmerken en logo's op het gebied van voeding. Daarvoor pleit het Consumentenplatform.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Consumentenplatform is een adviesclub van het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit. Ze wil dat de overheid toezicht houdt op organisaties die keurmerken en logo's afgeven en dat er duidelijkheid is over de eisen waaraan zij moeten voldoen. Daardoor kan de keuze voor de consument eenvoudig blijven en neemt ook de betrouwbaarheid van de etiketten toe.

related partner content for mobile comes here

Het advies is mede gebaseerd op een representatief onderzoek van het bureau Schuttelaar & Partners waaraan 506 Nederlanders hebben meegewerkt. Uit het onderzoek blijkt dat 17 procent van de respondenten het etiket nooit leest. De rest wil vooral informatie over houdbaarheid, prijs, ingrediënten en voedingswaarde.

De helft van de Nederlanders vindt dat de etiketten onvoldoende informatie geven. Onderzoek moet volgens het Consumentenplatform uitwijzen welke informatie moet worden toegevoegd aan de etiketten en welke overbodig is (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in