Overslaan en naar de inhoud gaan

Pr-bureaus stappen naar rechter (VS)

Veertien grote pr-bureaus hebben in Amerika rechtszaken aangespannen tegen wanbetalende klanten. Het gaat om zevenenvijftig zaken, die…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Verder lopen er nog meer dan dertig processen die al sinds 1992 spelen. Het gaat om grote bedragen. Zo wacht Porter Novelli nog steeds op een betaling van 114.356 dollar van Avon Products. Andere bureaus die naar de rechter zijn gestapt, zijn onder meer Burson-Marsteller, Ogilvy PR Worldwide, Hill & Knowlton en Fleishman-Hillard. Sommige eisers, zoals Burson-Marsteller, hebben wel tien zaken tegelijk aangespannen. De niet betaalde bedragen kunnen in de miljoenen dollars lopen, wat te denken geeft over de omzetcijfers van de pr-bureaus over 1999 en 2000. ‘O Dwyer’s vermoedt dat dit slechts een topje is van de onbetaalde rekeningen, aangezien bedrijven alleen een rechtszaak aanspannen als er nog iets te halen valt. Zo hebben veel dotcommers na hun faillissement lange lijsten met schuldeisers achtergelaten. Van een kale kip kun je niet plukken. (Bron: ‘O Dwyers’s)

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in