Overslaan en naar de inhoud gaan

Lokaal adverteren met Facebook Location Targeting

Nieuwe targeting functie maakt doelgroep beter bereikbaar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze nieuwe functie maakt het beter mogelijk lokaal je doelgroep te bereiken. De volgende stap van Facebook als conversie gericht advertentie platform. De nieuwe locatie targeting functie baseert de locatie veel specifieker dan voorgaande targeting opties. Voorheen kon je alleen land, staat/provincie en stad instellen, maar nu is het ook mogelijk om op regio, postcode of zelfs een specifiek adres te zoeken. Naast de verfijnde locatie instellingen is er eindelijk de mogelijkheid om bepaalde locaties uit te sluiten. Iedere gespendeerde euro gaat naar je exacte doelgroep.

related partner content for mobile comes here

Na het kiezen van de locatie geeft Facebook je de keuze om in te stellen wat de doelgroep met die locatie heeft. Woont diegene daar? Of is die persoon toevallig in de ingestelde radius? Ook kun je targeten op Facebook-gebruikers die recentelijk op je ingestelde locatie waren. Hoe weet Facebook waar je doelgroep uithangt? Dit wordt nagetrokken via IP adressen en locatiegegevens van mobiele telefoons.

Geschikt voor wie? Een geweldige mogelijkheid voor lokale winkels, theaters of bioscopen. Denk bijvoorbeeld aan lokale retailers die Facebook ads alleen op hun specifieke doelgroep willen inzetten: in de buurt en met bepaalde interesses/demografische gegevens die van toepassing zijn tot je productenaanbod. Maar denk ook aan festivals, feesten, bioscopen en concerten die met deze feature last-minute mensen naar hun locatie kunnen leiden. Oftewel, nieuwe mogelijkheden om fysieke verkoop en dienstverlening te verkopen via Facebook Advertising.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in