Overslaan en naar de inhoud gaan

De toekomst van de krant

Dagbladen hebben het moeilijk. Maar dat hoeft geen reden te zijn om te wanhopen. Het medium heeft wel voor hetere vuren gestaan.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bij de opkomst van tv-reclame werd voorspeld dat de krant als advertentiemedium ten dode was opgeschreven. Dat bleek mee te vallen: dagbladen zijn voor adverteerders een aantrekkelijk medium gebleven. En de teruggang van de oplages geldt niet voor alle kranten: in Engeland hebben de kwaliteitstitels de afgelopen decennia een gestage oplagegroei laten zien. Ook de voorspelling dat jongeren de krant mijden, houdt geen stand. Gratis kranten als Metro en Spits! doen het goed onder de jeugd. Natuurlijk heeft de krant als reclamemedium in verschillende Westerse landen de laatste jaren terrein verloren. Maar met nieuwe ontwikkelingen zoals het groeiend kleurgebruik, de differentiatie van edities, een nauwere samenwerking met adverteerders in de vorm van bijzondere bijlages, en de koppeling met internet, zijn er voor de krant kansen genoeg.

related partner content for mobile comes here

Bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in