Overslaan en naar de inhoud gaan

Ad Alliance en GroupM creëren eerste AI-billboard met bewegend persoon

De uiting kwam tot stand in samenwerking met adverteerder Katja.
Katja billboard Make up your mind
Katja billboard Make up your mind

'Make Up Your Mind' begon zaterdag bij RTL 4 en Videoland. Katja is als adverteerder zichtbaar rondom het programma en speciaal hiervoor werd het inhaak

Het is de eerste keer dat een inhaakbillboard met AI gegeneerd is waarin een bewegend persoon te zien is die wordt ingezet op tv en bij Videoland. De billboards worden rondom 'Make up your mind' uitgezonden en als bij Videoland de content wordt gepauzeerd, verschijnt een Pauze Ad.

Deze uitingen haken in op de context van het programma. Katja adverteert rond het product 'Katja Regenboog Geluk' dat speciaal voor de Pride geïntroduceerd is. 

AI, Photoshop en After Effects

'Met deze campagne hadden we een primeur en hebben wij voor het eerst een kwalitatief hoogwaardige video-uiting met een persoon gecreëerd door een combinatie van AI, Photoshop en After Effects,, zegt Marco Gijsen, director Ally bij Ad Alliance. 'Met onze in-house AI-expertise zijn we bij Ad Alliance constant op zoek naar manieren om op de meest efficiënte en creatieve manier reclame-uitingen te maken.'

'Katja doet graag dingen anders'

Volgens managing director Jeroen van Eunen van Katja Fassin doet het merk graag dingen anders. 'Zo zijn onze snoepjes sinds 2021 vegan en zetten we ons in voor de LHBTQIA+ community door onder andere deelname aan Pride Amsterdam. Een programma als 'Make Up Your Mind', waarin de artform van drag in de spotlight staat, sponsoren we dan ook met trots.'

Van Eunen zegt het gebruik van AI toe te juichen, waarbij Regenboog Geluk op een vernieuwende manier onder de aandacht wordt gebracht. 'Dragqueens zijn uniek en geven kleur aan de wereld. Ze zijn zeker niet te vervangen door AI want hun artform gaat verder dan looks. Daarom stralen er natuurlijk dragqueens bij ons aan boord tijdens de Pride Amsterdam. Een uitstapje naar AI is daarom ook zeker een primeur voor ons'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in