Overslaan en naar de inhoud gaan

Burger King trolt McDonald’s in PR-stunt voor Halloween

In de VS is de winnaar van Halloween al bekend: Burger King. De fastfoodketen mag dan acht keer kleiner bedrijf dan McDonald’s, maar…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

In de VS is de winnaar van Halloween al bekend: Burger King. De fastfoodketen mag dan acht keer kleiner bedrijf dan McDonald’s, maar opnieuw wist het enorm veel aandacht te scoren door zijn grote concurrent te trollen.

related partner content for mobile comes here

Holle ogen

Daarvoor besloot Burger King een restaurant in New York City om te bouwen en zijn bezoekers echt de stuipen op het lijf te jagen.

Het verkleedde zich als de geest van McDonald&;s, compleet met een witte deken met uitgeknipte holle ogen en een grof gespoten McDonald&;s in zwarte letters.

‘Booooo!’, staat er op het bord buiten het restaurant. En daaronder: ‘Grapje. We hebben nog steeds flame-grill hamburgers. Fijne Halloween.’

Ook de hamburgerbakjes en frietzakjes bleken vermomd.

 

 

MacWhopper

Het isdat Burger King met een PR-actie McDonald’s te grazen neemt. Vorig jaar nodigde het McDonald’s aan voor één dag samen te werken op De Dag van de Vrede, 21 september.

In een pop-up restaurant zouden beide fastfood-restaurants de McWhopper te verkopen, een kruising tussen de Whopper en de Big Mac. 

McDonald’s sloeg het aanbod af, Big Mac had punten gescoord aldus de .

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in