Burger King trolt McDonald’s in PR-stunt voor Halloween
In de VS is de winnaar van Halloween al bekend: Burger King. De fastfoodketen mag dan acht keer kleiner bedrijf dan McDonald’s, maar opnieuw wist het enorm veel aandacht te scoren door zijn grote concurrent te trollen.
Holle ogen
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaDaarvoor besloot Burger King een restaurant in New York City om te bouwen en zijn bezoekers echt de stuipen op het lijf te jagen.
Het verkleedde zich als de geest van McDonald's, compleet met een witte deken met uitgeknipte holle ogen en een grof gespoten McDonald's in zwarte letters.
‘Booooo!’, staat er op het bord buiten het restaurant. En daaronder: ‘Grapje. We hebben nog steeds flame-grill hamburgers. Fijne Halloween.’
Ook de hamburgerbakjes en frietzakjes bleken vermomd.
MacWhopper
Het is niet de eerste keer dat Burger King met een PR-actie McDonald’s te grazen neemt. Vorig jaar nodigde het McDonald’s aan voor één dag samen te werken op De Dag van de Vrede, 21 september.
In een pop-up restaurant zouden beide fastfood-restaurants de McWhopper te verkopen, een kruising tussen de Whopper en de Big Mac.
McDonald’s sloeg het aanbod af, Big Mac had punten gescoord aldus de deskundigen in een analyse.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid