Overslaan en naar de inhoud gaan

Trending deze week: can you handle it?

Creative Social Agency Dorst & Lesser spot wekelijks de laatste trends op social, zodat je weet wat er speelt.
Choose your handle
Choose your handle

“Can you handle it?” Op YouTube kan je nu gebruik maken van tagbare kanaalnamen. Zogenoemde handles. 

related partner content for mobile comes here

 

Twitter, Facebook en Instagram; vrijwel op elk social platform kan je al jaren lang gebruik maken van het welbekende ‘@’ wanneer jij iemand wil taggen. YouTube kan hierin niet meer achterblijven en introduceert de @-handle nu ook.  "Het wordt straks eenvoudiger en sneller elkaar te noemen in commentaren, communityposts, videobeschrijvingen en meer", claimt YouTube. Voor velen is YouTube namelijk al geruime tijd niet alleen een platform om een video te uploaden. YouTube wordt namelijk steeds meer als een community gezien en de handles zullen helpen om het community gevoel te versterken. 

YouTube biedt de ruimte aan actieve accounts met veel volgers om zelf een handle te kiezen die bij hun account past. Wel zo handig om te doen, want als een content creator een passende handle heeft zal dit het vinden van het account vergemakkelijken. 

 

Verander jij je handle niet vóór 14 november? Dan zal jij straks een handle toegewezen krijgen van YouTube zelf. Elke Youtuber zal een unieke handle hebben, die lijkt op de huidige accountnaam van de gebruiker. Niet alleen een handle wordt toegewezen, maar je ontvangt ook een unieke URL waarmee je jouw doelgroep gemakkelijk naar jouw YouTube kanaal kan verwijzen. De handles zullen zowel werken voor Youtube video’s als voor Shorts. 

 

Zal YouTube hierdoor een nog groter platform worden? De toekomst zal het uitwijzen, maar deze ontwikkeling is er zeker eentje om in de gaten te houden! 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in