Overslaan en naar de inhoud gaan

Team Jumbo-Visma en TDE grote winnaars jaarlijkse SponsorRingen

Bij de uitreiking van de prestigieuze vakprijs voor beste sponsorcases wonnen Team Jumbo-Visma en TDE liefst drie hoofdprijzen.
Partner
TDE

Bij TDE houden we van sport en we benutten de kracht ervan in marketing. We kennen de digitale wereld die hiervoor onbegrensde mogelijkheden biedt. Combineer dat met onze creativiteit en je krijgt werk met een onderscheidend karakter. Onze succesformule bewijst zich keer op keer, met prijswinnende campagnes, platformen, strategieën en concepten voor merken en organisaties in de sport.

Lees meer

We bedenken het, we maken het. Zonder blabla en altijd met een stevige dosis energie. Zo zijn we.

Lees minder
De drie hoofdprijzen voor Team Jumbo-Visma & TDE
Drie hoofdprijzen bij SponsorRingen
De drie hoofdprijzen voor Team Jumbo-Visma & TDE
Drie hoofdprijzen bij SponsorRingen

Bij de uitreiking op maandagavond 11 april van de prestigieuze vakprijs voor de beste sponsorcases gingen Team Jumbo-Visma en digitaal sportmarketingbureau TDE er samen met drie gouden SponsorRingen vandoor. Ze werden daarmee de grote winnaars van de avond. Het Eindhovense bureau won met Team Jumbo-Visma  een gouden SponsorRing in de categorie Sport voor de Blue Tire campagne voor sponsor Swapfiets. Diezelfde campagne werd onderscheiden met goud in de categorie Creativiteit. Daarnaast was er een gouden SponsorRing voor ‘Ride With Us’, een campagne in samenwerking met AGU rond het Tour de France shirt van afgelopen editie.

‘Make the Blue Tire famous’. Dat was de opdracht die TDE meekreeg van Swapfiets, dat het sponsorship met Team Jumbo-Visma als ideaal platform zag deze doelstelling waar te maken. Er was geen betere manier om de naamsbekendheid te vergroten dan de iconische blauwe voorband mee te laten draaien in ‘s werelds beroemdste wielerwedstrijd: de Tour de France. Het unieke recht om de ploeg tien keer op een blauwe voorband te laten rijden werd opgenomen in het contract, een gedurfde zet binnen de conventionele wielerwereld en door de jury van de SponsorRingen geroemd.
 

Gouden SponsorRing Categorie Sport
Gouden SponsorRing Categorie Sport

Onconventionele voorband

De aanwezigheid van de iconische blauwe voorband in de Tour de France bleef niet onopgemerkt. Commentatoren in diverse live-uitzendingen in verschillende landen spraken er minutenlang over en het concept van Swapfiets werd uitgebreid toegelicht. Ook online kon je als wielerfan niet om de blauwe voorband heen. De combinatie van de bijzondere verschijning van deze onconventionele voorband, samen met een slimme aanpak richting journalisten, diverse guerilla activiteiten, online activaties en een grote PR-stunt (met een wereldrecord tot gevolg) zorgde voor ongekende exposure en nu dus voor een gouden onderscheiding.

racefiets swap

Ride With Us campagne leidt tot record shirtverkoop

Toen Tour de France organisatie ASO besloot dat het gele tricot van de Nederlandse wielerploeg te veel leek op de bekende gele trui, diende er noodgedwongen een alternatief tenue te worden gerealiseerd. Bij de totstandkoming daarvan werden fans betrokken middels een online verkiezing. Ook kregen fans de mogelijkheid met hun naam op het shirt te verschijnen en zo letterlijk onderdeel te worden  van de ploeg. Uiteindelijk pronkten er bijna 6.000 namen op de shirts van de acht renners tijdens de Tour-etappes. Maar daar bleef het niet bij voor deze fans. Via diverse activaties werden zij echt onderdeel van de ploeg. Niet eerder verkocht Team Jumbo-Visma zoveel shirts, zelfs zes keer zoveel in 10 dagen dan in het hele jaar 2020. Het juryrapport voor deze case spreekt over een ‘verbluffend resultaat’ en ‘een combinatie van creativiteit en slimheid met een enorm kwantitatief resultaat’.

Campagne Ride With Us
Campagne Ride With Us

Winnende combinatie sport, digitaal en creativiteit

Michiel van Looijengoed, lid van het management van TDE en nauw betrokken bij de totstandkoming van de winnende sponsorcases reageerde verheugd toen de jury haar oordeel velde. “Dat de jury onze case looft om lef, creativiteit en resultaat  is een fantastische erkenning voor het werk dat we samen met Swapfiets, AGU en Team Jumbo-Visma hebben verzet vorige zomer. We geloven als bureau heel sterk in de combinatie sport, digitaal en creativiteit. Die combinatie heeft geleid tot concreet resultaat voor Swapfiets, AGU en de ploeg, daar gaat het uiteraard om, maar dat we er nu ook deze prachtige vakprijzen mee scoren is de ultieme beloning. “

Over TDE

Het Eindhovense bureau TDE is full service specialist in digitale sportmarketing. TDE ontwikkelt sinds 2016 digitale platformen en campagnes voor merken en organisaties die de sport als platform voor marketing benutten. Hierin is creativiteit leidend. Het bureau mag onder meer Swapfiets, ASICS, Nationale-Nederlanden, Ziggo Sport, Eredivisie, Team Jumbo-Visma, Atletiekunie en de Johan Cruijff ArenA tot haar klanten rekenen.  De cases voor Swapfiets en Team Jumbo-Visma vielen eerder al in de prijzen tijdens de European Excellence Awards, de European Sponsorships Awards en  nominaties voor de SAN Accenten en  Dutch Interactive Awards kunnen  komende juni wellicht leiden tot meer eremetaal.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
TDE

Bij TDE houden we van sport en we benutten de kracht ervan in marketing. We kennen de digitale wereld die hiervoor onbegrensde mogelijkheden biedt. Combineer dat met onze creativiteit en je krijgt werk met een onderscheidend karakter. Onze succesformule bewijst zich keer op keer, met prijswinnende campagnes, platformen, strategieën en concepten voor merken en organisaties in de sport.

Lees meer

We bedenken het, we maken het. Zonder blabla en altijd met een stevige dosis energie. Zo zijn we.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in