Overslaan en naar de inhoud gaan

Nationale Postcode Loterij en VriendenLoterij kiezen na pitch voor Publicis Media

Loterijmerken zochten één bureau voor alle mediakanalen.
Postcodeloterij
© Nationale Postcode Loterij
Postcodeloterij
© Nationale Postcode Loterij

Na een pitchtraject van een halfjaar hebben de Nationale Postcode Loterij en de VriendenLoterij gekozen voor Publicis Media als hun nieuwe mediapartner. Dentsu en Abovo Maxlead zijn nu nog de bureaus voor de twee loterijen.

Vanaf 1 juli 2025 is Publicis verantwoordelijk voor de volledige mediastrategie van beide loterijen, zowel op het gebied van merkcommunicatie als performancemarketing. Ceo Isabelle Dacz van Publicis Groupe Netherlands noemt het pitchtraject 'intensief en inspirerend'.

Eén bureau voor alle mediakanalen

Lydi Siebers, managing director van de Nationale Postcode Loterij en VriendenLoterij: ‘Ons doel was om samen te werken met één mediapartner die ons kan helpen bij het ontwikkelen van een geïntegreerde, datagedreven mediastrategie. Publicis overtuigde ons met een consistente visie, strategische scherpte en een team dat onze maatschappelijke missie echt begrijpt. De visie van dit bureau op de inzet van technologie en data biedt veelbelovende mogelijkheden om onze campagnes effectiever te maken en zo meer bij te kunnen dragen aan goede doelen die zich inzetten voor een rechtvaardige, groene en gezonde wereld.’

Siebers zegt 'met waardering' terug te kijken op de samenwerking met dentsu en Abovo Maxlead. 'Daardoor hebben we mooie resultaten kunnen bereiken.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in