Overslaan en naar de inhoud gaan

Bestedingen aan online advertenties naar 50 procent

Zenith verwacht internationaal minste groei online reclame in twintig jaar.
123
© 123RF
123
© 123RF

De helft van de totale mediabestedingen wereldwijd gaat dit jaar naar online reclame en dat is voor het eerst. Dat blijkt uit de nieuwste prognose van mediabureau Zenith.

De groei van de bestedingen is sinds maart iets afgevlakt van 4,7 naar 4,6 procent. Dat komt volgens Zenith doordat juist kleinere adverteerders naar platforms als Facebook en Google gaan en grotere merken grotendeels vasthouden aan traditionele media.

related partner content for mobile comes here

Online video en sociale media

Zenith is niet optimistisch als het over de groei van online reclame gaat in de komende jaren en voorziet dat in 2021 de groei het laagst zal zijn in twintig jaar. In 2000 barstte de dotcom-bubbel. Online advertenties maken over twee jaar 52 procent uit van de totale bestedingen. 

Dit jaar zijn online video en sociale media zijn de grootste stijgers binnen online advertising en de verwachting is dat ze de komende jaren 'double digit' groeien (respectievelijk 18 en 17 procent), mede door de opkomst van 5G mobiele technologie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in