Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Alle onderdelen overname Sanoma even belangrijk voor DPG Media’

DPG Media neemt Sanoma Media Netherlands over. Willem-Albert Bol licht toe, de markt reageert.
Sanoma
© ANP
Sanoma
© ANP

DPG Media maakte vanochtend bekend Sanoma Media Netherlands over te nemen. Volgens Willem-Albert Bol, directeur Business Development bij DPG Media en woordvoerder, waren afgelopen zomer de eerste aftastende gesprekken, volgde het biddingsproces en ‘in oktober werd het serieus’.

Sanoma Media Netherlands heeft titels in het portfolio als Libelle, Margriet, Donald Duck, vtwonen en Veronica Magazine en daarnaast nieuwsplatform NU.nl (bereik van 8 miljoen mensen per maand) en kortingenplatform Scoupy.


Bol zegt dat er gesuggereerd wordt dat de overname vooral om NU.nl te doen is, maar ‘alles is even belangrijk’, zegt hij. ‘DPG Media heeft drie pijlers: nieuws, entertainment en online services. In nieuws waren we al goed vertegenwoordigd en daar komt nu met NU.nl een nog sterkere positie. In entertainment wilden we ons nog veel meer versterken en daar passen de magazinetitels goed in. En voor online services geldt hetzelfde en kunnen we nu onder meer Scoupy toevoegen. De magazinetak van Sanoma is overigens zeer winstgevend. In België hebben we eerder succesvol Sanoma-titels toegevoegd en dat draait goed. Onze opdracht is om die magazinetitels verder digitaal te transformeren.’

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in