Albert Heijn en Unilever in actie voor duurzaamheid

2,5 miljoen Postcode Loterij-deelnemers ontvangen kaart ter waarde van 12,50 euro.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vanaf aanstaande maandag gaat landelijk voor het tweede jaar de Doe Maar Lekker Duurzaam-actie van start, een initiatief van de Nationale Postcode Loterij met Unilever en Albert Heijn als partners. Met deze actie willen de drie partijen Nederlandse consumenten motiveren om duurzamer te eten.

Kaart
Er wordt daarbij nauw samengewerkt met Nederlandse goede doelen en certificeringsprogramma’s, zoals Natuur & Milieu, de Dierenbescherming, Marine Stewardship Council (MSC), UTZ Certified, Stichting Max Havelaar en Rainforest Alliance. In de loop van volgende week ontvangen alle 2,5 miljoen Postcode Loterij-deelnemers een kaart van de loterij cadeau ter waarde van 12,50 euro. Met deze cadeaukaart kunnen zij tot en met 4 oktober duurzamere boodschappen doen bij Albert Heijn.

Responsible Retailing
“De conclusies uit Dossier Duurzaam 2015 laten zien waarom het belangrijk is om mensen te laten ervaren hoe makkelijk en betaalbaar duurzamer eten is”, aldus Anniek Mauser, verantwoordelijk voor het duurzaamheidsbeleid bij Unilever. Dit onderzoek van GfK en marketingbureau b-open meet jaarlijks de houding en perceptie van Nederlandse consumenten ten aanzien van duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen. “Steeds meer Nederlanders (49%) vinden duurzaam eten belangrijk , alleen zien we dat niet altijd terug in het boodschappenmandje. Twee derde van de consumenten let er bij het winkelen in de supermarkt nog niet op of de producten die ze kopen duurzaam zijn. Deze landelijke actie laat zien hoe eenvoudig het is om te eten met oog voor mens, dier en milieu”.

Imke van Gasselt, verantwoordelijk voor Responsible Retailing bij Albert Heijn: “Als je écht structureel een duurzame beweging in gang wilt zetten dan moeten we dat samen doen. Daarom is het zo mooi dat we met drie grote partijen de krachten bundelen. Ik hoop van harte dat dit initiatief hét zetje is waarmee we ons land laten proeven dat duurzaam eten écht naar meer smaakt.”

Landbouwprogramma
Postcode Loterij-deelnemers kunnen producten kopen producten die onder het Unilever Duurzame Landbouwprogramma vallen, Albert Heijn eigen merk producten en overige merken met een keurmerk of kenmerk zoals Beter Leven, Fairtrade, EKO of Rainforest Alliance. Er is in totaal keuze uit meer dan 1400 producten: bijvoorbeeld A-merken zoals Unox, Knorr, Bertolli, Lipton, Magnum en Ben & Jerry’s.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie