Ahold Delhaize heeft na een pitchproces van enkele maanden gekozen voor Dentsu Aegis Network (DAN). Het betekent een vertrek bij het huidige bureau Wavemaker (GroupM). Het gaat om media voor onder meer de merken Albert Heijn, Etos, Gall & Gall en bol.com.
Talent, strategie en manier van samenwerking
Ahold Delhaize meldt vandaag: 'Door het sterk toenemende bereik van eigen mediakanalen en beschikbare data krijgen retailers steeds meer de rol van een mediabureau. Om nog beter gebruik te kunnen maken van deze kentering gaat er meer vanuit eigen regie gewerkt worden. Met alle media inkoop disciplines onder één dak is het doel om nog sneller, effectiever en integraler te zijn. Met Dentsu Aegis is een sterke partner gevonden die deze verandering van denken en doen verder kan vormgeven.'
In het pitchproces is vooral gelet op talent, strategie en de wijze van samenwerking. 'Er is gezocht naar toegevoegde waarden die verder gaan dan alleen de laagste prijs. In dit traject is ervoor gekozen om de gebruikelijke manier van pitchen te doorbreken; lange presentaties en uitvoerige pitch shows hebben plaatsgemaakt voor kernachtige werksessies en 1 op 1 interviews waar met name gefocust is op onderlinge synergie om tot de beste media inzet te kunnen komen.'
Fit for the future
In augustus liet manager external communications Maarten van Tartwijk weten 'Ahold Delhaize heeft besloten een mediareview te houden, omdat we in transitie zijn op het gebied van marketingcommunicatie in het snel veranderende medialandschap. We beginnen in de Benelux, waarna andere landen binnen Europa volgen om synergie tussen de merken te realiseren en het huidige fundament verder uit te bouwen.'
Ahold Delhaize moet per land `fit for the future´ blijven volgens Van Tartwijk. 'We hebben hiervoor een aantal bureaugroepen op innovatieve manier uitgedaagd. Geen traditionele uitvraag met dikke slide deck en geen passieve luistersessie. Wél bierviltjes met creatieve ideeën, oplossingen en een actieve discussie.'
Julius Minnaar, CEO Dentsu Aegis Network Nederland: 'Onze keuze om mee te doen aan dit vernieuwende pitchproces werd met name gedreven door de insteek om mensen en talenten centraal te zetten. Tijdens de werksessies bleek vervolgens dat er een juiste match was met Ahold Delhaize op persoonlijk vlak en de gedeelde visie op intensief geïntegreerd samenwerken. Het Ahold Delhaize pitch team was professioneel en inhoudelijk sterk.'
Het pitchproces is begeleid door Ahold Delhaize NFR Sourcing in samenwerking met FMA Nederland.
DAN meldde woensdag al de accountwinst van BMW Group Nederland.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!
https://buywirelessrouternow.com/best-wireless-router-for-home/