Accenture Innovation Awards Concept van de Week - Flogs: mis nooit meer een evenement

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Flogs biedt eventorganisatoren een nieuw communicatiekanaal om zich met fans te verbinden en in contact te blijven. Zij kunnen met één druk op de knop hun agenda met die van hun favoriete organisator synchroniseren. Je hoeft nooit meer iets te missen, en wijzigingen en nieuwe events verschijnen automatisch in je agenda. staat in de top 5 van categorie New Technology.

Als voorbeeld geeft oprichter Toon Timmermans FC Barcelona, klant bij Flogs. Fans van de club kunnen alle wedstrijden en andere belangrijke momenten overnemen. Is er toch een wijziging in het voetbalrooster? Dan wordt die automatisch doorgevoerd in je agenda. Toon: “Bijna 100.000 mensen hebben de FC Barcelona-kalender gedownload. Met ongeveer vijftig events, betekent het dat FC Barcelona 5 miljoen keer bij fans in de agenda staat. Gebruikers zien gemiddeld 25 keer een event in de agenda staan. We hebben het dus over 125 miljoen contactmomenten.”

Flogs biedt zo een nieuw communicatiekanaal. Toon: “Als eventorganisator wil je steeds in de agenda van potentiële bezoekers staan. Flogs voorkomt het eindeloos moeten invoeren van gegevens, en je vergeet nooit meer een wijziging door te voeren. Behalve FC Barcelona, maakt ook het Amerikaanse FOX Sports gebruik van Flogs. En op de kun je de agenda van je favoriete voetbalclub synchroniseren. Toon: “Denk ook aan hogescholen, universiteiten, gaming. Of iets heel anders. Zeepfabrikant Sabon bijvoorbeeld, die heeft een Flogs-agenda waarin alle acties staan van de Sabon-filialen.”

Iedereen kan een agenda aanmaken, bijvoorbeeld samen met je vrienden. De activiteiten die je samen onderneemt, verschijnen dan in alle agenda’s. Je kunt ervoor kiezen om deze agenda openbaar te maken, maar de meesten zullen gaan voor de closes-group-optie bij Flogs. Toon: “Dat werkt heel viraal. Van de vrienden die een agenda delen, zullen sommigen met een andere groep, bijvoorbeeld familie, een agenda aanmaken. En daarvan weer iemand met hun vriendengroep.”

Als je je op één agenda hebt geabonneerd, kun je met je Flogs-account naar Flogs gaan. En kijken welke agenda’s je nog meer interessant vind. Flogs is hard op weg om de grootste eventdatabase ter wereld te worden. Momenteel hebben ze 2.329.693 evenementen, van feestdagenkalenders tot tv-programma’s. De agenda’s van Flogs zijn met elke digitale agenda te synchroniseren: iCal, Windows Outlook, Blackberry, Google Calender, Mozilla en noem maar op.

Hoe verdient Flogs geld? Er zijn vier businessmodellen. Allereerst de traffic op de eigen website. Daarnaast werkt Flogs met een premiummodel. Als je de Ajax-agenda gratis downloadt, heb je bij de events af en toe Ajax-gerelateerde reclame. Bijvoorbeeld een link waar je een toegangsbewijs voor een wedstrijd kunt winnen. Heb je hier geen behoefte aan, dan betaal je twee á drie euro per jaar.

Het derde businessmodel gaat over het aantal downloads. Als Flogs ziet dat een agenda veel downloads krijgt, dan nemen ze contact op met de agendabeheerder. Deze moet dan een bepaald bedrag gaan betalen. Toon: “Wij leren ze dan ook hoe ze zelf kunnen commercialiseren. Een amateurclub kan bijvoorbeeld een deal sluiten met de sportwinkel op de hoek.” Het laatste model richt zich op grote klanten, zoals FOX Sports. Die nemen een softwarelicentie en gaan het helemaal zelf als communicatiekanaal inzetten.

Flogs staat in de top 25 van genomineerden voor de Publieksprijs van de Accenture Innovation Awards 2011. Bekijk alle kanshebbers en breng snel je stem uit!

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie