Overslaan en naar de inhoud gaan

Vaticaan gooit communicatie om

De nieuwe paus Franciscus neemt de communicatie van de Katholieke kerk op de schop. Het Vaticaan heeft McKinsey ingehuurd voor een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Vaticaan geeft hiermee aan meer openheid te willen, en ook meer aansluiting bij de samenleving. In het verleden liet het buitenstaanders nooit over dit soort zaken adviseren.

related partner content for mobile comes here

Nu huurt het dus McKinsey & Company in om de communicatie onder handen te nemen. Daarnaast wordt KPMG ingeschakeld om de financiële administratie onder de loep te nemen.

Integratie

In zijn verklaring zei het Vaticaan dat McKinsey & Company is ingehuurd voor een integratie van de verschillende communicatie- outlets van het Vaticaan, waardoor het functioneel, effectief en ook modern wil gaan werken.

De versplintering van de communicatie van het Vaticaan is al lange tijd een bron van ergernis in Rome. Er zijn, naast persvoorlichting van de Heilige Stoel, onder meer de Vaticaanse krant L&; Osservatore Romano, Radio Vaticana, de Pauselijke Raad voor Sociale Communicatie en zelfs een eigen uitgeverij voor het Vaticaan.

Het Vaticaan stelde dat de contracten aan beide zijn gegund na &;een competitief aanbestedingsproces’.  Het wil niets kwijt over de hoogte van de contracten. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in