Overslaan en naar de inhoud gaan

Unox profiteert van koudegolf

De strenge winterkou zorgde de afgelopen twee weken voor een flinke toename in de consumptie van winterse Unox-producten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens Unox ging er zelfs een recordaantal blikken erwtensoep doorheen: ruim 1 miljoen liter. Dat is 3,5 keer zoveel als in dezelfde periode vorig jaar. Ook de verkoop van rookworst steeg fors. Er gingen 3 keer zoveel rookworsten over de toonbank.

related partner content for mobile comes here

De schaatskoorts is één van de oorzaken van de gestegen verkoop van erwtensoep, meldt Unox. Het merk kwam op 1 februari met de ‘Waar gaan we schaatsen?’. Ook werd de afgelopen twee weken de outdoorcampagne 'Het is weer Unox weer' gevoerd. Daarbij werd het weerbericht gekoppeld aan erwtensoep en rookworst.

Aleks Fiege, marketingdirecteur van Unox: 'Er is een duidelijk verband tussen de temperatuur en de mate waarin wij Nederlanders stamppot eten. Als het buiten koud wordt, dan hebben we meer behoefte aan een stevige wintermaaltijd. Stamppot met rookworst is typisch zo’n voedzame maaltijd waarmee Nederlanders zich opwarmen.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in