Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever wint Cif rechtszaak

Unilever mag op de flessen van schoonmaakmiddel Cif de opmerkingen plaatsen 'de beste universele reiniger' en 'als beste* in staat om…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Unilever mag op de flessen van schoonmaakmiddel de opmerkingen plaatsen 'de beste universele reiniger' en 'als beste* in staat om allerlei verschillende hardnekkige vlekken aan te pakken'. Dat is geen ongeoorloofde vergelijkende reclame, vindt de rechtbank in Haarlem in een kort geding dat een concurrent aanspande. Een belangrijke uitspraak voor marketingland.

related partner content for mobile comes here

Op , een hele aardige site over auteurs- en merkenrecht, wordt hoe , de Britse producent die op de Nederlandse markt zoals Calgon, in het stof beet.

De term ' De Beste Universele Reiniger' impliceert weliswaar een vergelijking, maar de producten van RB worden niet expliciet genoemd, noch wordt ernaar verwezen of anderszins aan gerefereerd. (?) Zonder herleidbaarheid tot een bepaalde concurrent is geen sprake van vergelijkende reclame.

Reckitt Benckiser had het grondig aangepakt en onderzoek laten verrichten door de Stichting Onderzoek Huishoudelijke en Institutionele Technologie SOHIT. waaruit is gebleken dat die superioriteitsclaim niet terecht is. Maar Unilever baseert zich op onderzoek van een Italiaans instituut voor de Griekse markt. En omdat we in Europa leven, vindt de rechter, is dit wel van toepassing.

Exit Reckitt Benckiser?

Voor de juristen onder ons staat hier ook .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in