Overslaan en naar de inhoud gaan

Theodore Levitt overleden

Theodore Levitt, de Harvard Business School professor en een erkend marketing expert, is afgelopen week overleden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

, de Harvard Business School professor en een erkend marketing expert, is afgelopen week overleden.

related partner content for mobile comes here

Levitt (81) schreef tal van boeken, maar was misschien wel het meest bekend door zijn klassieke artikel .

Daarin beschreef hij het idee dat veel ondernemingen uiteindelijk falen, omdat ze zichzelf te nauw definiëren.

Klassiek is zijn voorbeeld van de spoorwegen. Levitt zei dat de spoorwegen zich altijd klanten hebben laten afsnoepen, omdat ze zichzelf altijd zagen als 'spoorwegen' en niet als actief in de 'transport-business.'

Hij heeft erg veel invloed gehad met deze eye opener.

Al zoekend vond ik nog een mooi citaat van hem:

'CREATIVITY is thinking up new things. INNOVATION is doing new things.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in