Overslaan en naar de inhoud gaan

Shell op vingers getikt voor groene praatjes over grijze waterstof

Shell geeft in een filmpje hoog op over duurzaamheid door rijden op waterstof, maar die is geproduceerd uit aardgas.
'Alleen maar water'
'Alleen maar water'
© Shell
'Alleen maar water'
'Alleen maar water'
© Shell

De Reclame Code Commissie (RCC) heeft bepaald dat een reclamefilmpje van Shell in strijd is met artikel 2 van de Nederlandse Reclame Code (NRC). Daarin staat onder meer dat reclame in overeenstemming dient te zijn met de waarheid.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
André van den Berg

Waterstof is geen energiebron maar een energiedrager en er zijn enorme hoeveelheden energie nodig om het te produceren, mail naar avdb900@outlook.com, ik stuur dan het essay ‘de Waterstofeconomie’ geschreven door energie-expert en voormalig CERN medewerker dr. Fred Udo samen, indien gewenst met meer wakker makende stukjes...

Albert Bos

Ook Phev’s of EV’s zijn pas een aanwinst voor het milieu als de lithium accu’s na het autoleven hergebruikt worden voor stationaire energie-opslag en indien de elektriciteit met zonne- of windenergie wordt opgewekt. Deze effecten worden ook niet meegenomen bij de berekening van de emissies. Moeten alle reclames voor elektrische auto’s en plug-in hybride auto’s dan ook aangepast worden ?
Groet Albert

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in