Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclamecode nu duidelijker over wat wel en niet mag qua reclame in blogs én vlogs

Reclamecode Social Media, geïntroduceerd in 2014, was niet altijd duidelijk.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De Code verbiedt deze praktijk niet, maar verplicht  blogger en vloggers wel om eerlijk hierover over te communiceren.

Ook voor vloggen

In de praktijk blijkt dat niet altijd duidelijk was of de Code ook voor vloggen geldt. Daarom is de toelichting bij de Code op dit punt verduidelijkt, mede op verzoek van adverteerders en marketeers die vlogs inzetten voor de promotie van hun producten of diensten.

DDMA is houder van de Reclamecode Social Media. Diana Janssen, directeur DDMA: ‘DDMA heeft intensief samengewerkt met partijen als BvA, IAB Nederland, Thuiswinkel.org en samenwerkende uitgevers om te zorgen voor een heldere Code die laat zien wat wel en niet mag met reclame in sociale media.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in