Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclame Casema niet misleidend

De reclame van kabelbedrijf Casema over de snelheid van zijn internetdienst Wanadoo was niet misleidend. Dat heeft de president van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De uitspraak veroorzaakte grote teleurstelling bij de Consumentenbond, die het kort geding had aangespannen. De bond gaat niet in beroep tegen de uitspraak. De Consumentenbond vindt dat Casema in een advertentie de snelheid van Wanadoo, internet via de kabel, te gunstig voorspiegelt. De advertenties stonden in juni in verschillende kranten. In de uitingen wordt de snelheid van kabelinternet vergeleken met de ADSL-verbindingen MxStream Basis en Fast (snel internet via de telefoon). De snelheid van de kabel is in de advertentie een gemiddelde, gebaseerd op de internetdiensten van zowel Casema als Essent en UPC. De gemiddelde snelheid van kabelinternet in de advertentie was hoger dan de werkelijke snelheid van Casema's Wanadoo, die volgens de Consumentenbond ‘als langzaamste uit de bus’ kwam. Misleidende reclame vond de bond, maar kreeg geen gelijk (ANP).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in